Personalplanerare

Personalplanerare

Personalplanerare inom Buss

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt - dygnet runt - fram och tillbaka Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa.

Noggrann, ihärdig och van att hantera komplexa personalsystem? Vi söker dig som är intresserad av en ansvarsfull roll som personalplanerare på Arriva i Halmstad

Om tjänsten

* Som personalplanerare är du den som ansvarar för bemanningen av våra förare. Du hanterar och administrerar alla frågor som rör personalens tider och ledigheter och säkerställer att det är rätt schema i system samt korrekta underlag för lön.
En personalplanerares huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Personalplanera den dagliga trafikverksamheten
  • Simulera och bygga scheman enligt framtagna riktlinjer.
  • Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal och gällande lagar och arbetstidsregler
  • Tillsätta ersättare och vikarier
  • Långtidsplanera personaltillsättningen vid kända förändringar som föräldraledighet, långtidssjukdom, semester och liknande
  • Arbeta med kostnadsuppföljning och effektivisering.
  • Nyckeltalsuppföljning
Du rapporterar till driftchefen.

Vad erbjuder vi?

Arriva är ett företag i ständig utveckling och som personalplanerare har du en viktig roll. Du kommer att få vara delaktig i verksamheten och sitta med i driftområdets ledningsgrupp.

Att arbeta på Arriva innebär också att vara med och göra samhällsnytta. Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och i tid till, jobb, skolor eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, Hela resan!

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Din bakgrund

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med personalplanering. Du behöver ha mycket goda datakunskaper och vara en van systemanvändare. Kunskaper inom Hastus Daily är mycket meriterande.
Att vara noggrann och ha hög integritet är avgörande för rollen då du kommer att hantera känsliga personuppgifter där det inte får bli fel.

Du är också serviceinriktad, rak i din kommunikation och kan ge klara besked. Som personalplanerare har du mycket kontakt med våra förare. Att arbeta självständigt och leverera resultat av högsta kvalitet är en självklarhet för dig.
Vidare behöver du kunna förstå och tillämpa de lagar och regler som finns på arbetsmarknaden och kunna kollektivavtal och arbetstidsregler.

Ansökningsprocess

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 27 januari-2019

Du söker tjänsten via länken nedanför, för frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta vår Driftchef ilir.cakolli@arriva.se

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.
Mer info
Område Halmstad
Yrkesroll Administration, Koordinator, HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.arriva.se
Sista ansökningsdag 27 jan (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tycker du som vi att kollektivtrafik är en viktig del i samhället och att den underlättar vardagen för många människor? Vill du kanske vara med och skapa en smidigare kollektivtrafik i Sverige? Då kan Arriva vara platsen för dig. Här kan du jobba på den nivå och i den roll som passar just för dig. Tillsammans med andra engagerade Arriva-medarbetare kan du vara med och skapa en effektiv kollektivtrafik för våra resenärer. Vad passar dig bäst? Arriva erbjuder många olika roller och specialistområden. Bussförare, tågförare, lokförare, konduktör, trafikvärd, kundvärd, mekaniker, trafik- och informationsledare samt personalplanerare är vanliga roller. Vi har också många som arbetar som chefer på olika nivåer, såväl på depåerna som på huvudkontoret. Dessutom har vi administrativa specialister som inköpare, ekonomer, business controllers, HR Business Partners, kommunikatörer, IT-support, verksamhetsutvecklare, kvalitets- och miljösamordnare samt säkerhetssamordnare. Känner du igen dig i någon roll?