Serviceinriktad kundkoordinator

Serviceinriktad kundkoordinator

Är du en problemlösare som trivs i samtalet med andra människor? Är du den som sprider energi och höjer stämningen på arbetsplatsen? Just nu söker vi en kundkoordinator till Green Cargo, kanske är det tjänsten för dig?

Information om uppdraget:

Green Cargo bär tillväxten, välfärden och jobben på företagets hjulaxlar. Green Cargo är logistikföretaget som bland annat kör lastbilshytter till Gent, möbler till Haparanda, tidningspapper till Frankfurt, mjöl till lokala bagerier, vin till middagsbordet och stålämnen till Borlänge. Pålitligt, tryggt och på utsatt tid. Green Cargo kör 400 godståg varje dygn i Sverige och ersätter därmed 10 000 lastbilstransporter på vägnätet. I vårt nätverk trafikerar vi 270 platser i Sverige och Norge och med partners når vi hela Europa. Kunderna erbjuds möjligheten att märka sina transporter med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Green Cargo ägs av svenska staten. Koncernen har 1 900 anställda och en årsomsättning på 4,3 miljarder SEK (2017). Vi har 360 lok och 5000 vagnar. Green Cargo jobbar mot visionen Järnvägslogistik i världsklass och söker därför medarbetare som vill vara med på den resan. Läs mer på www.greencargo.com.

På Green Cargo är kunderna uppdelade efter bransch i totalt fyra kundserviceteam. Varje bransch har sitt eget team som tillsammans ansvarar för kundservice mot just den branschen. Det innebär att man i rollen som kundkoordinator kommer bli väldigt bra på att hjälpa kunderna i den bransch man jobbar med och ett samarbete med kollegor är essentiellt. Kommunikationen sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer främst att arbeta operativt i Green Cargos system, men arbetet innebär även att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder. Arbetsdagarna kan se väldigt olika ut och det kan komma upp saker med kort varsel, därför är det viktigt att man är flexibel.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av StudentConsultning och arbeta som konsult hos Green Cargo. Fungerar samarbetet bra finns det goda möjligheter till förlängning och en anställning direkt hos kund.

Arbetsuppgifter:
  • Ha en god dialog med Green Cargos kunder
  • Hjälpa kunderna med deras önskemål, vilket ofta innebär: boka transporter, registrera och återkoppla.
  • Tillhandahålla information rörande kunders transporter
  • Samarbeta med intern personal för att lösa transporter
Detta söker vi:

Vi söker dig som är kundfokuserad ända ut i fingerspetsarna. Om du tycker om att ha många kontaktytor, löser saker på uppstuds och uppskattar en varierande arbetsdag så tror vi att du kommer trivas bra i tjänsten. Du får inte vara rädd för att ta det jobbiga samtalet och det är viktigt att du har ett lösningsfokuserat sätt.

Krav:
  • Du uttrycker dig väl i svenska i både tal och skrift
  • God datorvana och lätt för att lära dig nya system
Meriterande:
  • Tidigare erfarenhet av kundservice
  • Erfarenhet från logistikbranschen
  • Tidigare arbetat med administrativa arbetsuppgifter
  • Goda kunskaper i Excel och Outlook
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och en del av rekryteringsprocessen är att genomföra tester som finns på vår hemsida.

Vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen.
Mer info
Område Hallsberg
Yrkesroll Administration, Koordinator, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande 
rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi 10 000+ tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se