Personalplanerare till spännande företag

Personalplanerare till spännande företag

Har du en högskoleutbildning inom teknik, transport eller logistik? Är du analytisk, kommunikativ och brinner för problemlösning? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som personalplanerare hos vår kund ansvarar du för att planera produktionspersonal enligt uppsatta mål och riktlinjer. Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära medarbetare samt avdelningschefer.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Prognosticera och planera bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt
  • Planering av personal enligt lagar, rutiner och kollektivavtal
  • Arbeta med ständiga förbättringar inom planeringen
  • Redovisning av relevanta nyckeltal
Din profil

Som person är du driven, noggrann, analytisk och strukturerad. Du har en god ekonomisk förståelse samt förmåga att leda och fördela arbetet på ett effektivt och affärsmässigt sätt. Det är viktigt att du kan fatta korrekt avvägda beslut i dynamisk arbetsmiljö.

Skallkrav:
  • Som lägst högskoleingenjör inom teknik, logistik eller transport.
  • God datorvana samt mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel.
  • Du behöver förutom svenska vara bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.
Meriterande:
  • Erfarenhet av planeringssystem
  • Grundkunskaper i tyska, danska eller norska
Villkor

Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Hallsberg eller Danderyd
Arbetstider: 8-17
Omfattning: 100%

Urval sker löpande, skicka din ansökan redan idag!
Mer info
Område Hallsberg
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 nov (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget erbjuder transporter för kunder inom industri, speditörer och tågoperatörer på den europeiska marknaden. De designar moderna, kreativa, kvalitativa och effektiva lösningar som skapar värde för deras kunder. Det är ett växande företag som vill skapa en hållbar verksamhet. Om du söker en arbetsplats som genomsyras av drivna och engagerade kollegor är detta tjänsten för dig.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.