Redovisningsassistent till Fagerhult

Redovisningsassistent till Fagerhult

Om kundföretaget

Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 3 500 anställda och verksamheter i mer än 25 länder. Vi skapar moderna produkter och spännande, energisnåla och miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka. I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, Ateljé Lyktan, LTS, Whitecroft Lighting, Designplan Lighting, I-Valo och Arlight. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Ekonomiavdelningen består idag av 10 personer.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsassistent på Fagerhult får du arbeta brett med ekonomi i en stor organisation i en internationell koncern. Du ingår i ett team om 5 personer och rapporterar direkt till redovisningschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Kundreskontra, kreditbedömningar, kravhantering och kundinbetalningar
  • Leverantörsreskontra
  • Bokslutsarbete och delaktig i arbete med årsredovisningar
  • Koncernavstämningar
Vid sidan av dina huvudsakliga uppgifter så kommer du också hjälpa till med diverse vanliga förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

Din profil

Du som söker har någon form av utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, med fördel från en större organisation. Du har arbetat i något större affärssystem och har goda kunskaper i de olika Office-programmen. Du är en engagerad och ambitiös person som tar dina arbetsuppgifter på fullaste ansvar och är noggrann i din leverans. Du kommer ha kontakter internt såväl som externt så det är viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ samt bekväm med att formulera och uttrycka dig på både svenska och engelska. Du har en positiv inställning och bidrar med god energi i de kontakter och relationer du hanterar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning där du de inledande 6 månaderna kommer att vara anställd av OnepartnerGroup för att sedan gå över till kund.

Din ansökan vill vi ha in senast den 4/2 via www.onepartnergroup.se. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan vara tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Marcus Ljung, på 036-4409015 alt marcus.ljung@onepartnergroup.se.

Om vårt företag

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på 46 orter i Sverige och har över 3000 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.
Läs mer på www.onepartnergroup.se
Mer info
Kontaktperson Marcus Ljung
Telefon 036-4409015
Område Habo
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av OnePartner Group
Sista ansökningsdag 7 feb (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktions- och logistiklösningar, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Tillsammans med våra ca 2500 medarbetare är vi verksamma på 39 orter i Sverige. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, erfarenhet och vårt engagemang strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern.

Läs med på www.onepartnergroup.se