Customer Care Agent / studentjobb / extrajobb / deltidsjobb till Sergel

Customer Care Agent / studentjobb / extrajobb / deltidsjobb till Sergel

Studerar du och söker ett spännande och varierande extrajobb? Trivs du i en kommunikativ roll där din förmåga för att lösa problem kommer väl till användning? Vi söker dig som trivs i en ansvarstagande roll där kunden står i största fokus.



Om företagetSergel Kredittjänster är ett inkassoföretag som arbetar med kredit- och inkassotjänster i Norden och Baltikum. Arbetsplatsen präglas av en god atmosfär, högt i tak och utvecklande arbetsuppgifter. Tjänsten är placerad i Sergels lokaler i Visby där cirka 30 medarbetare arbetar.

ArbetsuppgifterI rollen som Customer Care Agent ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden, varav de flesta inkommer via telefon. Resterande ärenden inkommer via webben, mail och chatt. Du hanterar kundernas ärenden i processen både före och efter fakturan hamnar hos inkasso. Syftet med din roll är att vägleda kunden för att tillsammans hitta en lösning innan fakturan hamnar hos inkasso eller går till Kronofogden. Du administrerar sedan ärendena i de olika affärssystemen. Ditt arbete mäts på samtalslängd, bemötande och lösningsgrad.

Anställningen inleds med en introduktion och därefter förväntas du arbeta omkring/minst 8 timmar i veckan, fördelat på antingen hel- eller halvdagar. Du kommer att ha möjlighet att själv anmäla vilket eller vilka pass du kan tänkas arbeta. Arbetet passar dig som exempelvis studerar och söker ett meriterande extrajobb vid sidan av dina studier.

Formella krav
  • Annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis är du student, elitidrottare eller driver eget företag
  • Minst ett års arbetslivserfarenhet från servicerelaterat arbete
  • God system- och datavana
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
  • Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom kundtjänst, inkasso eller ekonomi
Som person har du intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar, såväl internt som externt. Du är van att driva ditt arbete framåt på ett självständigt och strukturerat sätt. Vidare är du öppen för förändringar och har förmågan att handla och agera utifrån olika situationer.

Övrig information
Start: Mitten av september
Plats: Visby, Gotland
Lön: Enligt överenskommelse

Kontakt: Bravura, info@bravura.se, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Student, studentjobb, deltidsjobb, deltid, extrajobb, Customer Care Agent, kundtjänst, administration, handläggning, kredit, kundservice, kundtjänstmedarbetare, support, reskontra, inkassoärenden, bevakning, bevakningshandläggare, Visby
Mer info
Område Gotland
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Deltid, Extrajobb, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.