Hoppa till innehåll
Wenaas Workwear AB logotyp

Key Account Manager - Wenaas Workwear AB

Vi söker Key Account Managers till Sverige

Titel: Key Account Manager

Position: 100%, tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag: 12 juni 2023.
(ansökningarna kommer hanteras fortlöpande)

Planerad tillträde: 1 Augusti
2023



Varumärket
Wenaas är ett av de mest respekterade varumärkena inom arbetskläder och personlig skyddsutrustning i Norden, men också på global nivå. Vi arbetar med ett flertal av de stora företagen inom olika industrier runt om i världen. Vår kärnaffärsmodell är direktförsäljning via ramavtal med mellanstora och större företag.

Vi söker nu ett antal Key Account Managers av hög kaliber som kan hjälpa oss att nå våra strategiska mål på den svenska marknaden. Det primära fokuset för dessa positioner kommer inledningsvis att vara att leta nya kunder och upprätthålla befintliga kundrelationer inom segment som bygg och anläggning, verktyg, energi, järnväg, uniformer, brand och räddning samt lätt och tung industri.

Vi ser att minst en KAM skall vara baserad i Göteborg men rätt person med rätt bakgrund kan även utgå från Stockholm/Mälardalen eller Skåne.

För att lyckas som KAM bör du ha en stark affärs- och förhandlingsförmåga och ett omfattande relevant nätverk. Bransch- och produktkunskap från arbetskläder och personlig skyddsutrustning är ett krav. God kunskap och förståelse för slutanvändarledet och upphandlingsbeteende är en annan önskvärd kompetens. Som Wenaas representant skall du kunna arbeta på eget initiativ och besitta en egen hög drivkraft utan omfattande tillsyn.

Ansvar

  • Rapportering till Sverigechef
  • Självständigt uppnå årliga budget- och bidragsmål
  • Boka och genomföra försäljningsmöten med beslutsfattare
  • Undersöka marknad och regionen noggrant och anpassa strategier därefter
  • Implementera Wenaas varumärkesstrategi och säkerställa konsekvens i vårt budskap
  • Bygga professionella relationer med våra kunder
  • Upprätthålla vår organisations image och värderingar.
  • Hantering av nyckelkunder
Krav:

  • Stark marknadskännedom
  • Dokumenterad förhandlingsförmåga
  • Lämplig utbildning med förståelse för de faktorer som skapar lönsamhet
  • Stark kommersiell erfarenhet
  • Omfattande och väldokumenterad säljkompetens
  • Flytande svenska språkkunskaper samt att kommunicera på engelska i både tal och skrift.
Tjänsten
kommer att vara baserad i Göteborgsområdet alternativt inledningsvis från egen bostad om du är bosatt på annan ort. Tjänsten kommer att omfatta både inrikes och utrikes resor.

Har du förmågan och rätt personlighet att vilja bygga och utveckla Wenaas Workwear i Sverige?

Då tycker vi att du skall höra av dig.

Vi kan erbjuda:
  • Tillsvidareanställning på heltid i ett framgångsrikt företag
  • Arbete i ett dynamiskt, ambitiöst och internationellt bolag som investerar i framtiden
  • Ett arbete med stor frihet men med höga krav


Kontaktperson:

För ytterligare frågor relaterade till denna tjänst, vänligen kontakta:

Per Wagnås. Sverige Chef, Wenaas Workwear AB.
Telefon +46 (0)709 151867

e-post: per.wagnas@wenaas.com
Mer info
Kontaktperson
Per Wagnås
Telefon
Email
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
12 juni 2023 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

1931 startade Lars Wenaas en klädfabrik i en liten by i Romsdalen, Norge. Idag är Wenaas Workwear en ledande internationell leverantör av arbetskläder, uniformer och Personal Protective Equipment. Vi har
1
50 anställda och en årlig omsättning på mer än 750 miljoner Sek.

Under 2022 etablerade vi oss i Sverige med huvudkontor i Mölnlycke strax utanför Göteborg. Vi har ett framgångsrikt år bakom oss och vill nu fortsätta vår resa genom att stärka organisationen ytterligare.

Liknande jobb