Hoppa till innehåll
Swedol AB logotyp

Säljchef

Ansök nu

Regional säljchef till Region Sydväst

Arbetsbeskrivning
Rollen som säljchef innebär att du har ett försäljnings- och resultatansvar för ca. tio medarbetare, vilket innefattar våra utesäljare och förrådssäljare på regionen. Du har ett nära samarbete med övriga ledare och kollegor i säljorganisationen där ni tillsammans arbetar för att bli en marknadsledande leverantör och Sveriges bästa arbetsplats.

Regionen omfattar Göteborg, Borås, Stenungssund, Partille, Högsbo, Västra Frölunda och Varberg. Du rapporterar till regionchefen för region Sydväst.

På Swedol lever vi efter vår värdegrund - Engagemang, Samarbete och Kompetens - och det kännetecknar vårt vardagliga arbete, både mot kunder och inom det egna företaget. För att trivas i rollen som regionchef hos oss så ser vi att du delar vår värdegrund. Du brinner för att göra affärer samt att utveckla dig själv och samarbetet med våra kunder.

Vi erbjuder
Swedol är ett expansivt och lönsamt affärsområde med högt satta mål. Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och bidra på vår spännande resa! 

Vi tror på mycket frihet under eget ansvar. Vi jobbar för ökad mångfald på alla funktioner och nivåer och erbjuder möjlighet till distansarbete för många av våra roller. Swedol är en stor aktör på marknaden med resurser att utvecklas tillsammans med våra kunder och erövra nya marknadsandelar. Vi jobbar mycket med kompetensutveckling och det finns stora möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen.

Tjänsten som säljchef inkluderar förmånspaket bestående av fast månadslön med möjlighet till bonus, ITP tjänstepension, förmånsbil, friskvård, förmånliga personalrabatter m.m.

Vad har Ali Stormén, säljchef Stockholm, att säga om tjänsten och företaget?

"Att söka tjänsten på Swedol var ett enkelt val för mig. Företaget är välkänt inom branschen och jag lockades av deras engagemang för kvalitet och innovation, samt den positiva arbetskulturen där medarbetarnas utveckling och trivsel står i fokus. Swedol gör mycket för att säkerställa att vi trivs på jobbet. Vi har tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling och företaget uppmuntrar till balans mellan arbete och fritid, vilket gör att man känner sig uppskattad och väl omhändertagen.

Vår framtidsvision är att stärka vår position ännu mer i Norden genom fortsatt förbättrade produkter och tjänster. Vi arbetar hårt för att ligga i framkant när det gäller hållbarhet och digitalisering. 

Det finns många fördelar med att jobba på Swedol. Vi har en företagskultur som främjar samarbete och gemenskap och genom att investera i den senaste teknologin och kontinuerligt förbättra våra processer, skapar vi en dynamisk och inkluderande arbetsmiljö. Allt detta skapar en positiv och inspirerande arbetsmiljö. Här blir du en del av ett engagerat och kunnigt team där du verkligen kan växa och nå din fulla potential." 

Vi ber vänligen men bestämt att alla frågor kring tjänsten går via Marie Gummerus på Säljpoolen. 

Din profil

  • Du är en trygg, driven, kreativ och tydlig ledare med fokus på både individen samt att utveckla verksamheten
  • Du är affärsorienterad, strukturerad och har erfarenhet av att driva en stor säljorganisation
  • Du har lång erfarenhet från försäljning med goda resultat inom B2B
  • Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet
  • Du har jobbat i CRM-system och förstår vikten av det
  • Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift
  • Du har körkort

Du som söker rollen som säljchef är en god kommunikatör med en genuin förmåga att engagera, motivera och vinna förtroende både hos dina medarbetare och våra kunder. Prestigelöshet och ödmjukhet är andra egenskaper vi värdesätter. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Marie Gummerus. Du når Marie på 08-514 816 42.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering och kommer påbörja intervjuer efter semestern i augusti så vi vill därför gärna ha in din ansökan så fort som möjligt. 

Välkommen med din ansökan!

Om Alligo
Stolt leverantör till Nordens yrkesfolk. I Alligo förenas starka varumärken som TOOLS, Swedol och Grolls. Här arbetar vi nära tillsammans med yrkesfolk för att hjälpa dem göra ett ännu bättre och säkrare jobb. Genom att förse dem med de pålitliga verktyg, förbrukningsvaror, kläder och skydd de behöver - tillsammans med råd från specialister som de kan lita på - får vi deras företag att fungera. Varje dag. Det är det som är Alligo. Välkommen du också!

Läs mer på www.alligo.com

Swedol AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
04 september 2024 (44 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Masterhelp jobb är ett affärsområde som används av företag som nyttjar Masterhelp rekryteringsverktyg och Intensogruppens expertis inom platsannonsering. Masterhelp jobb ingår i Intensogruppen, som är en rikstäckande helhetsleverantör av rekryteringstjänster. I Intensogruppen ingår även Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering, Intenso Interim Management samt vårt egenutvecklade rekryteringsverktyg Masterhelp.