Inside Key Account Manager Sverige

Inside Key Account Manager Sverige


Inside Key Account Manager / Inne-KAM
Sverige

Vi behöver ytterligare förstärkning och söker nu en Inside Key Account Manager.

Arbetsbeskrivning
Som Inside Key Account Manager representerar du alla våra konceptvarumärken i Sverige - Swedol, TOOLS och Grolls. Du är övergripande ansvarig och samordnande för dina tilldelade kunder och prospekts. Du blir den strategiska länken mellan nyckelkunder och den egna organisationen. Du leder utan att vara chef, har en utvecklad affärsmässig förmåga och besitter ett gott affärsmannaskap med goda projektledaregenskaper. Som InsideKey Account Manager är dina främsta arbetsredskap telefon, Teams och mail då din portfölj kommer att bestå av kunder som huvudsakligen bearbetas på detta sätt, samt ofta kräver mer administrativt arbete. Du har ett starkt kundfokus och är en naturlig kommunikatör som har lätt för att möta människor på olika företagsnivåer. Du arbetar strukturerat och metodiskt för att hjälpa våra kunder att göra bättre och smartare inköp av våra produkter och tjänster.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett mycket tätt samarbete med våra supportfunktioner och säljkanaler, dvs. bearbetande försäljning, butik och digitala affärer, som vi verkar genom gentemot alla våra kunder. Du har tillgång till ett fantastiskt sortiment, många egna varumärken och marknadens bredaste utbud av innovativa och digitala lagerlösningar. Tillsammans arbetar vi för att bli marknadsledande leverantör och Sveriges bästa arbetsplats.

På Swedol-TOOLS-Grolls lever vi efter vår värdegrund - Engagemang, Samarbete och Kompetens - och det kännetecknar vårt vardagliga arbete, både mot kunder och inom det egna företaget. För att trivas i rollen som KAM hos oss så ser vi att du delar vår värdegrund, brinner för att göra affärer samt att utveckla dig själv och samarbetet med våra kunder.

Placeringsort
På någon av de orter där vi har butik och/eller kontor.

Vad säger Stefan Sandin, försäljningschef central försäljning, om hur det är på Swedol-TOOLS-Grolls?

"Swedol-TOOLS-Grolls är ett stort företag med mycket energi och glädje. Vi befinner oss på en spännande förändringsresa där du som medarbetare erbjuds stora möjligheter till delaktighet och att kunna påverka vår resa framåt. Som ledare drivs jag av att utveckla mina medarbetare till att nå sin fulla potential samt att få ihop det viktiga samspelet mellan företages olika avdelningar.

Med våra olika varumärken bildar vi en stark helhetsleverantör med målet att skapa marknadens bästa och mest konkurrenskraftiga erbjudande till våra kunder. Vi skall även bli den marknadsledande leverantören inom yrkeskläder och järnhandelsvaror samt bli Sveriges bästa arbetsplats.

Vi lägger stort fokus på vårt interna förbättringsarbete för att ge gladare medarbetare. I detta arbete är det en självklarhet att involvera våra medarbetare för att hitta de bästa lösningarna. Vidare eftersträvar vi transparens och en platt organisation. Vi är duktiga på att fira våra segrar och lyfta fram bra prestationer. Vår arbetsplats är en plats som vi alla spenderar en stor del av vår tid på och därför tycker vi att det är viktigt att man har roligt på jobbet.

Vi erbjuder
Swedol-TOOLS-Grolls är ett expansivt och lönsamt affärsområde med högt satta mål. Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och bidra på vår spännande resa! Du ingår i den offensiva KAM-organisationen för samtliga våra konceptvarumärken som består av ett 20-tal medarbetare. Du rapporterar till Säljchef KAM Sverige.

Vi tror på mycket frihet under eget ansvar. Vi jobbar för ökad mångfald i alla våra funktioner på alla nivåer och vi erbjuder möjlighet till distansarbete för många av våra roller. Swedol-TOOLS-Grolls är en stor aktör på marknaden med resurser att utvecklas tillsammans med våra kunder och erövra nya marknadsandelar. Vi jobbar mycket med kompetensutveckling och det finns stora möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen.

Tjänsten inkluderar förmånligt förmånspaket bestående av fast månadslön med möjlighet till bonus, ITP tjänstepension, friskvård, förmånliga personalrabatter m.m.

Din profil
Vi tror att du är en erfaren affärsman/-kvinna med minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna i en liknande roll.

  • Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi och/eller marknadsföring
  • Du är strukturerad, uthållig med god kommunikations-, presentations- och dokumentationsteknik
  • Tidigare ledarerfarenheter / projektledare är meriterande
  • Du har flytande tal och skrift i svenska samt goda kunskaper i engelska
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet

Tjänsten innebär vissa resor så B-körkort är önskvärt.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Marie Gummerus. Du når Marie på 08-514 816 42.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Utesäljare, Försäljning, Key Account Manager, Account Manager
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.saljpoolen.se
Sista ansökningsdag 24 mars 2023 (43 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och vi har specialiserat oss på att rekrytera personal inom följande befattningar: säljare, innesäljare, chefer och marknad. Vi tillsätter ca 450 tjänster per år!