Hoppa till innehåll
Specsavers Sweden AB logotyp

Redovisningsekonom

Publiceringsdatum
03 januari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Är du passionerad för redovisning? Vill du erbjuda enastående service och redovisningsexpertis till våra butikspartners? Och kan du se dig själv arbeta i en konkurrenskraftig, men ändå informell och teamorienterad arbetsmiljö?
Då tycker vi att du borde ansöka till tjänsten som redovisningsekonom med ansvar för den svenska verksamheten på Specsavers supportkontor i Göteborg!

Vad kommer du att göra?
Som vår nya redovisningsekonom blir du en del av ett starkt och omtänksamt team med sex andra redovisningsekonomer. Tillsammans representerar ni vårt delade servicecenter (FAS) och har huvudansvar för att betjäna våra Specsavers-butiker.
Just nu befinner vi oss i en spännande och utmanande fas där vi tar FAS till nästa nivå genom att förbättra vår service gentemot våra butikspartners, arbeta med våra interna processer och utveckla oss som team.
För att kunna erbjuda bästa möjliga service arbetar vi självständigt med redovisningen för ett antal av våra butiker i Sverige.

Här kommer dina huvudsakliga uppgifter att vara:
  • Hantera den dagliga bokföringen för cirka 14 butiker.
  • Rådgiva dina butikspartners i redovisningsfrågor.
  • Ansvara för månatliga avslutningsrutiner, inklusive avstämningar.
  • Hantera inlämnandet av skattedeklarationer och betalningar genom att förbereda betalningsfiler och se till att alla skatter betalas korrekt och i tid.
  • Ansvara för årliga avslutningsrutiner, inklusive årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
  • Säkerställa hög kvalitet och hjälpa till med att upprätthålla goda interna kontroller.
  • Delta i revisioner och olika ad hoc-projekt.
Vem är du?
För att ta på dig den här rollen är det bra att ha en flexibel arbetsmetod och kunna anpassa sig till en ständigt föränderlig miljö. Du bör trivas med att arbeta självständigt och vara självsäker i din förmåga att ta ansvar för ett urval av butiker samt vara proaktiv för att få saker gjorda. Förutom att arbeta självständigt är det viktigt att uppskatta gemenskapen i vårt team och kunna arbeta tillsammans när det krävs. För att komplettera dessa personliga egenskaper måste du också uppfylla följande yrkeskrav:
  • Tidigare arbete som redovisningsekonom och vara mycket kunnig inom redovisning.
  • Företrädesvis erfarenhet av att hantera bokföringen för flera företag/entiteter.
  • Erfarenhet från revisionsbyrå är också meriterande.
  • Förmåga att arbeta självständigt, lösningsorienterad tankeprocess och ha förtroende för egna färdigheter och förmågor är mycket viktigt.
  • Driven och självgående.
  • Stark individ, men alltid lagspelare.
  • Erfarenhet inom detaljhandeln/bokföring inom detaljhandelsföretag är en fördel, men inget krav.
  • Besitter goda kommunikationsfärdigheter, både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vad får du?
  • Bli en del av ett team med vänliga, smarta och passionerade kollegor.
  • Njut av en kompensation och förmåner som matchar din kompetens, inklusive synvårdsvouchers, en prenumeration på Headspace och mycket mer. Vi omfattas naturligtvis också av ett kollektivavtal.
  • Fortsätt att utvecklas i din roll med vårt erbjudande om ledarskapsutveckling, fri tillgång till massor av online-lärandeerbjudanden, månatliga samtal med din chef, en individuell personlig utvecklingsplan som överensstämmer med dina talanger och ambitioner, samt massor av ansvar!
  • Gott kaffe, mycket skratt, sociala sammankomster och fester, spännande julfester och mycket mer.
Nyfiken på att lära dig mer? Ansök idag!

För att ansöka, vänligen skicka ditt ansökningsbrev på engelska där du berättar varför du skulle passa för den här rollen och ett CV (kan vara på svenska) genom att klicka på knappen nedan. Vi kommer att kalla in till intervjuer löpande, så var snäll och tveka inte att skicka in din ansökan!
Har du frågor eller vill du helt enkelt veta mer om rollen? Kontakta gärna Recruitment Business Partner, Liv Facius via e-post: liv.facius@specsavers.com.

Om du vill veta mer om vilka fantastiska människor du kommer att arbeta med eller vad vi strävar efter att uppnå tillsammans som ett familjeföretag, besök våra sidor "Det här är vi" och "Det här gör vi".
Specsavers Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
02 mars 2024 (1 dag kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ambitiösa, hårt arbetande och strävar alltid efter att vara bäst. Med samma anda som när optikerna Doug och Mary Perkins startade Specsavers år 1984 - och det är vad som fortfarande definierar oss idag.

Även efter alla dessa år är Specsavers fortfarande ett familjeägt företag. Vårt grundläggande värde att "behandla andra som vi själva skulle vilja bli behandlade" håller familjekänslan i vårt DNA. Det är den viktigaste delen av vår kultur - det är så vi närmar oss varandra och våra kunder på ett varmt, vänligt och informellt sätt. När du blir en del av oss kommer du att märka att att vara en del av Specsavers handlar om att ha roligt, vara dig själv och behandla varandra som jämlikar - oavsett vilken roll du har.