Ledigt jobb som HR-administratör till fordonskund!

Ledigt jobb som HR-administratör till fordonskund!

Drömmer du om en framtid inom HR? Har du erfarenhet av HR-arbete och redo för din nästa utmaning? Då har du kommit rätt! Vi söker nu för vår kunds räkning en HR-administratör till Göteborg! Ansök tjänsten redan idag då platsen kan fyllas innan sista ansökningsdagen!

Om tjänsten

Du kommer att arbeta med glatt och drivet team på en arbetsplats som präglas av engagemang och högt tempo. Du kommer arbeta i en internationell arbetsmiljö som brinner för professionalism, integritet och resultat. Detta är ett perfekt tillfälle för dig att använda dina tidigare erfarenheter inom HR för att arbeta i en spännande och utmanande global miljö.

Du kommer till höra teamet "International Mobility Services (IMS)" och som administratör har du som ansvar att stödja teamet med generella administrativa uppgifter samt ha ett nära samarbete och samordning med ett antal interna och externa intressenter såsom HR-avdelningar, linjeledning, finansavdelningar samt olika myndigheter. Rollen innefattar även;
  • Stödja de internationella mobilitetspartnerna i sitt dagliga arbete för att säkerställa att verksamhetens internationella uppdragspolitik och process förstås av alla parter.
  • Verkar som kontakt med interna kunder och externa leverantörer.
  • Bistå med att spåra verksamhetens auktoriserade och utländska lokala hyror i Sverige.
  • Stödja med förberedelse av olika uppdragsdokument som kostnadsprognoser, lönekalkyler och internationella uppdragskontrakt.
  • Stödja vid genomförande av återkopplingssessioner med uppdragsgivare
  • Assistera med problemlösning (förmåner, löner, bilar, bostäder och försäkringar)
  • Andra administrativa uppgifter som till exempel betalningar, fakturering, rapporter, skapa och granskning av listor.
Vem är du?

För att lyckas i denna roll borde du tycka om en snabb och ständigt förändrad arbetsmiljö där globalt samarbete och samordning är oerhört viktigt. Du bör vara process- och detaljorienterad samt affärsinriktad för att bygga och upprätthålla effektiva relationer och professionella nätverk. Du måste vara en mycket effektiv kommunikatör som är bekväm med känsliga diskussioner där professionalism, sekretess och integritet är avgörande. i övrigt ser vi att du:
  • Erfarenhet av HR-arbete sen tidigare.
  • Kunskap om internationell arbetsmiljö.
  • Mycket goda administrativa kunskaper.
  • Mycket god systemvana främst i Excel.
  • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande om du har tidigare arbetat och/eller studerat utomlands.

Vad kan vi erbjuda dig som konsult?
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig diverse förmåner så som; friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och regelbundet anordnade sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 25 mars (3 dagar kvar)