Hoppa till innehåll

Terminalchef till Martin & Servera

Om tjänsten
Vi söker nu en engagerad, strukturerad och visionär Terminalchef till Martin & Serveras terminal i Göteborg. Om du brinner för att leda och utveckla både människor och verksamhet där ständiga förbättringar ligger i ditt DNA är detta rätt roll.

Som Terminalchef kommer du att ha övergripande ansvar för terminalens dagliga verksamhet. Ditt uppdrag inkluderar att leda, utveckla och coacha ditt team och innefattar ett personalansvar för 5 Transportplanerare och 2 Produktionsledare som i sin tur driftar ett team om totalt 12 personer i produktion. Utöver detta kommer du också samarbeta med interna kollegor på anläggningar runtom i landet där man har en nationell samverkansgrupp, men också externa parter som åkerier och leverantörer. I ditt ansvar kommer även arbetsmiljö att ingå. Uppföljning och analyser är nyckelelement i din roll, och du har huvudansvaret för terminalens underhåll och skötsel.

Ditt ledarskap kommer att präglas av att främja ett inkluderande arbetsklimat där varje individ uppmuntras att bidra med sina idéer och synpunkter för att driva gruppen och företaget framåt. Du kommer att vara den som inspirerar och leder dina medarbetare till att nå sin fulla potential. I samarbete med transportledningen i området kommer du att vara en central del i att utveckla och följa upp LEAN-arbete, arbetsprocesser, strategier och interna rutiner med fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.

Ditt huvudsakliga arbete kommer sammanfattningsvis att innebära:
  • Dagligt verksamhetsansvar
  • Medarbetarsamtal, APT m.m.
  • Långsiktig och kortsiktig resursplanering utifrån givna ramar
  • Administrativt ansvar för underhållsservice och dokumentation av lastbilar
  • Uppföljning och utveckling av processer/rutiner
  • Utveckling av verksamheten genom analys och visuell styrning
  • Samverka med interna funktioner och externa samarbetspartners
  • Uppföljning av transporter och transportpartners
  • Hantering av arbetsmiljöfrågor
Vi söker dig som
  • Har minst gymnasiekompetens. En utbildning inom transport eller logistik, eller erfarenhet från processtyrd verksamhet, är meriterande.
  • Har flerårig erfarenhet av ledande befattningar eller ledning av större förbättringsprojekt.
  • Har god dator- och systemvana med tidigare erfarenhet från arbete i någon form av transportsystem
  • Besitter du kunskaper i Lean, 5S och arbete med ständiga förbättringar är det starkt meriterande
För mjuka värden tittar vi på:
  • Att du har förmåga att skapa teamkänsla och bidra till ett gott samarbetsklimat
  • Att du har en positiv och professionell inställning till förändringsarbete och problemlösning
Du har en utvecklad förmåga att skapa struktur och ordning. Du ser enkelt mönster och kan ta egna initiativ till lösningar som förenklar, tydliggör och sparar tid. Du har erfarenhet av att arbeta mot mål, förstår vikten av uppföljning och att satta tidsramar hålls. Du har även ett naturligt sätt att kommunicera både internt och externt. För dig skall det vara självklart att problem är till för att lösas, ingenting är omöjligt! Att du ser samarbete som centralt för att nå önskade resultat är en självklarhet för denna roll.

Om vår partner
Martin & Servera är en av Nordens ledande grossistföretag inom livsmedels- och restaurangbranschen. De erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster till restauranger, hotell, storkök, caféer och andra aktörer inom mat- och dryckesbranschen.

Denna tjänst är placerad på terminalen i Göteborg, där du kommer att samarbeta med ett team av cirka 20 engagerade medarbetare. Terminalen i Göteborg är en del av Transportområdet på lagret i Halmstad. Här kommer du att trivas och utvecklas i en positiv och stödjande arbetsmiljö. Vi erbjuder även förmåner som generöst friskvårdsbidrag och lunchsubvention.

Vi prioriterar en säker arbetsmiljö och utför slumpmässiga drog- och alkoholtester på arbetsplatsen för att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs.

Läs mer om bolaget HÄR.

Om anställningen
Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir direkt anställd på partnerbolaget. Villkor för anställningen diskuteras er emellan om du blir erbjuden tjänsten.

Övrig info
  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktperson: Dino Segetalo
  • Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
OIO logotyp
Sök jobbet

Fler jobb från samma arbetsgivare

Göteborgs stad
Service & Kundtjänst
Företagslogga
Göteborgs stad
Data & IT
Företagslogga
Göteborgs stad
Transport & Logistik
Företagslogga

Liknande Jobb

Göteborgs stad
Organisation & ledning
Företagslogga
Göteborgs stad
Organisation & ledning
Företagslogga
Göteborgs stad
Försäljning
Företagslogga