Kontorskoordinator

Kontorskoordinator

Är du en social och driven person med
erfarenhet från service och administration med goda datorkunskaper? Vill du arbeta som kontorskoordinator på heltid i en roll där du får arbeta med omväxlande uppgifter och möjlighet att lära, utvecklas och växa? Då har vi rollen för dig!

Som kontorskoordinator
har du det huvudsakliga ansvaret för en väl fungerande och inbjudande kontorsmiljö. Du är den som kommer att leda och driva utvecklingen av kontoret samt olika projekt kopplat till intern service. I rollen ingår ansvar över administrativa uppgifter samt rapportering till ekonomi, vi vill därför att du som söker är lösningsfokuserad och förmögen att skapa ett bra klimat för samarbete.

Du kommer arbeta närmst
platschefen, externa samarbetspartners och leverantörer – och blir en naturlig kulturbärare gällande att bolagets värderingar och policies efterlevs och bidrar generellt till en fungerande brygga mellan kontor, kund och andra interna funktioner på företaget.

Är du vår nya kontorskoordinator?


Vi söker dig som är
ansvarstagande och redo att axla ett större ansvar för utveckling av platskontoret. Du trivs med att jobba i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter där det är viktigt att du har god planerings- och prioriteringsförmåga. Kontoret är en viktig plats för alla anställda och uppgifter, varför sinne för en inbjudande miljö och god funktionalitet är viktigt. Du brinner för service och är bra på att se detaljer, gillar att hålla ordning och reda samt tar tag i stort och smått.

Som person är du socialt
kompetent och gillar att vara strukturerad och ha allt i sin ordning. Du är en proaktiv do:er med ett starkt driv och är självgående och inte alltid instruktionsstyrd.

Det krävs att du har en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt att du är administrativt lagd och en god lagspelare i en stundtals hektisk miljö med högt i tak.

Vårt platskontor är beläget i Hisings backa.

Vi ser gärna att du har:
  • Minst 3 års
erfarenhet av en liknande roll.
  • Gymnasieutbildning
och goda färdigheter i Microsoft Office-paketet (främst Excel och Word.)
  • Goda
kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid din personliga
lämplighet. Som person är du nyfiken och framåt. Det kanske är därför andra uppfattar dig som lättlärd, och därför du har lätt att bygga relationer med människor? Stöter du på hinder så hittar du oftast en lösning. Men så tar du ju också ansvar för dina uppgifter och vill ha ordning och reda. Eftersom rollen är såväl bred som omväxlande så tänker vi att du trivs med att ta initiativ.
Har du också en positiv inställning, ljus syn på arbetet och gillar händelserika miljöer? Då kommer du att trivas hos oss.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om OCT

OCT AB bildades 1986 i Stockholm och är ett modernt transport-, tjänste- och serviceföretag med över hundra anställda. Vi har genom åren fått ett rykte om oss att vara kompetenta och konkurrenskraftiga.

En av våra starka sidor är att vi är lyhörda när det gäller våra kunders behov och krav.

Vår servicepolicy är att alltid ge lite mer. Det gör oss flexibla och mångsidiga. Vår filosofi är att arbeta med långsiktiga relationer med alla typer av företag, från egenföretagare till storkoncerner.
Mer info
Email Mejla OCT AB
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.oct.se
Sista ansökningsdag 19 feb 2023 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om OCT

OCT AB bildades 1986 i Stockholm och är ett modernt transport-, tjänste- och serviceföretag med över hundra anställda. Vi har genom åren fått ett rykte om oss att vara kompetenta och konkurrenskraftiga.

En av våra starka sidor är att vi är lyhörda när det gäller våra kunders behov och krav.

Vår servicepolicy är att alltid ge lite mer. Det gör oss flexibla och mångsidiga. Vår filosofi är att arbeta med långsiktiga relationer med alla typer av företag, från egenföretagare till storkoncerner.