Client Development Manager, Special Cargo till Maersk

Client Development Manager, Special Cargo till Maersk


Vill du arbeta i en roll med försäljningsansvar där kundrelationer och goda resultat står i fokus? Oavsett dina drömmar och ambitioner erbjuder Maersk spännande karriärmöjligheter i en internationell arbetsmiljö. Som anställd hos Maersk blir världen din arbetsplats - du blir en del av mångfalden och dynamiken i deras internationella verksamhet från dag ett. Maersks vision är att koppla ihop och förenkla sina kunders logistikkedja och därigenom bli marknadsledande. Du bjuds in att följa med på en banbrytande resa i ett kundcentrerat företag, låter det intressant? Nu söker vi en Client Development Manager med fokus på Special Cargo.

Dina arbetsuppgifter
På Maersk arbetar du med frågor som gör skillnad på riktigt för väldigt många människor. Du blir en viktig del av ett engagerat team och är med och påverkar bolagets förändringsresa.

Som Client Development Manager med inriktning Special Cargo kommer du att ansvara för utvecklingen av din egen kundportfölj. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
- Leverera volym- och avkastningsmål för Sverige samtidigt som du fokuserar på långsiktiga kundrelationer.
- Ansvara för leverans av ytterligare affärs- och kontraktsförnyelsemål för den tilldelade kundportföljen.
- Utveckla kundrelationer med beslutsfattare på alla nivåer.
- Ansvara för en god övergång av kundhantering från säljteamet till kundtjänstteamet.
- Säkerställa hög kundnöjdhet och en utmärkt kundupplevelse.

Din profil
Vi ser att du som söker har gedigen förståelse för den svenska marknaden inom projektlogistik, inklusive kunskap om konkurrenter och branschtrender i Sverige. Med ett kundcentrerat fokus strävar du efter att skapa värde i Maersks kunders logistikkedja och därför är erfarenhet från såväl logistik som frakt avgörande.

Vidare är du:
- Kunnig inom Special Cargo/projektbranschen i Sverige.
- Beslutsam och resultatdriven - och levererar därigenom mål och ökar verksamhetens resultat.
- En initiativtagare med god social förmåga.
- Erfaren att arbeta med långa försäljningscykler.

Övrig information
- Placeringsort: Göteborg
- Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
- Varaktighet: Tillsvidare
- Arbetstider: Dagtid, heltid
- Lön: Lön och anställningsvillkor förhandlas baserat på individuella kvalifikationer.

Maersk har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens Linnéa Gren på 0707-98 70 97. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
A.P. Möller - Maersk är ett integrerat containerlogistikföretag som arbetar för att koppla ihop och förenkla sina kunders leveranskedjor. Som global ledare inom frakttjänster är företaget verksamt i 130 länder. Med ett enkelt komplett utbud av produkter och digitala tjänster, sömlöst kundengagemang och ett överlägset leveransnätverk från hela världen, gör Maersk det möjligt för sina kunder att handla och växa genom att transportera varor var som helst - över hela världen.

Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.maxkompetens.se
Sista ansökningsdag 27 feb 2023 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.