Client Development Manager - Contract Logistics till Maersk

Client Development Manager - Contract Logistics till Maersk


Maersks vision är att koppla ihop och förenkla sina kunders logistikkedja och därigenom bli marknadsledande. De är pionjärer inom logistik och tar nu en ny riktning och utökar sitt tjänsteutbud för att bli en komplett logistiktjänst som kan leverera intelligenta lösningar för kunder över hela världen. På Maxkompetens söker vi nu en Client Development Manager med fokus på Contract Logistics till Maersk. Vi söker någon som vill hjälpa till att forma framtidens logistik och förverkliga Maersk vision, är det dig?

Dina arbetsuppgifter
I denna mycket spännande roll erbjuds du fantastiska möjligheter att påverka och utveckla de lokala marknadsmöjligheterna för lagerlogistik. Detta gör du bland annat genom att delta i utvärdering och utveckling av projekt för lagerlogistik.

I din tjänst kommer du att:
- Driva utvecklingen av lösningar till kundprojekt.
- Säkerställa att lagkrav gällande lagerverksamhet samt transport uppfylls och efterlevs.
- Leda aktiviteter på mindre projekt och ge stöd till större projekt.

Det är viktigt att du kan agera oberoende av, eller till stöd för, mer seniora affärsutvecklingsanställda, beroende av projektets omfattning och storlek.

Din profil
Vi söker dig som sätter kunden i fokus, brinner för ordning och reda och som använder digitala verktyg för att utveckla och förbättra den dagliga verksamheten. Du trivs allra bäst när du får arbeta med en kombination av strategiska och operativa arbetsuppgifter och tvekar inte att kavla upp ärmarna när det behövs. Du har en bra översikt över ditt ansvarsområde men kan djupdyka ner i detaljer för att reda ut problem då situationen kräver det.

Du har en god kommunikativ förmåga och är duktig på att bygga relationer både internt och externt.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har:
- Kandidatexamen i företagsekonomi, transport, logistik, Supply Chain Management eller ett relaterat område.
- Gedigen branschkunskap inom kontraktslogistik.
- Förmågan att identifiera nya kunder, samt äga och hantera stora kundkonton på egen hand.
- Utmärkta språkkunskaper i såväl svenska som engelska.

Övrig information
- Placeringsort: Göteborg
- Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
- Varaktighet: Tillsvidare
- Arbetstider: Dagtid, heltid
- Lön: Lön och anställningsvillkor förhandlas baserat på individuella kvalifikationer.

Maersk har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens Linnéa Gren på 0707-98 70 97. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på?www.maxkompetens.se?redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
A.P. Möller - Maersk är ett integrerat containerlogistikföretag som arbetar för att koppla ihop och förenkla sina kunders leveranskedjor. Som global ledare inom frakttjänster är företaget verksamt i 130 länder. Med ett enkelt komplett utbud av produkter och digitala tjänster, sömlöst kundengagemang och ett överlägset leveransnätverk från hela världen, gör Maersk det möjligt för sina kunder att handla och växa genom att transportera varor var som helst - över hela världen.

Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.maxkompetens.se
Sista ansökningsdag 27 feb 2023 (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.