Hoppa till innehåll
Lea Bank logotyp

Kredithandläggare och Kundservicespecialist

Sista ansökningsdag
18 oktober 2024 (21 dagar kvar)
Publiceringsdatum
26 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Kontaktperson
Ingrid Brekke Hermansen
Email
Lea Bank är en solid, helt digital bank. Vi söker nu en engagerad kundtjänstmedarbetare som ska bli en del av vårt team. Vi önskar en person som sätter kunden i fokus och trivs med att arbeta i högt tempo.

Om rollen:
Som kredithandläggare och kundservicespecialist hos oss kommer du att ha en varierad och dynamisk arbetsdag där du balanserar kundservice med regelefterlevnad och riskhantering. Du kommer att arbeta brett inom banken och samverka med olika avdelningar, från kreditbedömning och kundhantering till operativa uppgifter och rapportering. På vår bank värdesätter vi egna initiativ, noggrannhet och kundorientering. Du får möjlighet att utvecklas i en organisation som prioriterar både kundnöjdhet och effektiv kredithantering, samtidigt som du bidrar till bankens övergripande mål och framgång.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:

  • Behandling av kreditansökningar/lån
  • Samla in dokumentation och utföra kundkännedom vid onboarding av kunder (PEP, penningtvätt, bedrägeri)
  • Hantera kundförfrågningar i flera olika kanaler (mail, tlf, chatt, osv...)
  • Säkerställa en bra dialog med bankens olika samarbetspartners

Kvalifikationer som krävs:


  • Erfarenhet från bank och finans
  • Kunskap om kreditkort och lån är en fördel
  • Bra säljteknik på telefon och e-post
  • Bra på såväl skriftlig som muntlig kommunikation

Personliga egenskaper:


  • Utåtriktad, flexibel, noggrann, tävlingsinriktad, relationsbyggare och ha förmåga att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt
  • Vi söker digmed relevant erfarenhet från en liknande roll. Du ska få energi av att samarbeta med kollegor i en organisation som präglas av nytänkande och tillväxt där alla hjälps åt för att skapa den bästa kundupplevelsen.
Lea Bank logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 oktober 2024 (21 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lea Bank flyttar huvudkontoret från Oslo till Göteborg och blir svensk bank med tillstånd från Finansinspektionen. Vi är en ledande digital nischbank med en internationell distributionsplattform.

Strategin är att leverera attraktiva villkor till kunderna, ledande tekniska lösningar, kostnadseffektiv drift, noggrann kreditriskhantering och effektiv kapitalanvändning.

Banken har utlåningsverksamhet och inlåningsprodukter i Finland, Sverige, Norge, Tyskland och Spanien.

Bankens nya huvudkontor kommer att ligga centralt i Göteborg och Lea Bank AB planerar att börsnoteras på Nasdaq Stockholm.

Vi söker efter dig som triggas av att få en viktig roll i en spännande tillväxtresa med att etablera Lea Bank i Sverige.