Hoppa till innehåll
Kosan Gas logotyp

Technical Coordinator till Sverige och Norge

Publiceringsdatum
25 januari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Är du flexibel och har en stark administrativ ådra? Tekniskt intresserad? Vill du ta dina tidigare erfarenheter och applicera dessa på en annan bransch? Letar du efter en stabil arbetsgivare som är en del av en stor internationell koncern? Då ska du söka detta jobbet som Technical Coordinator hos Kosan Gas Sverige AB.

Vi söker någon som vill satsa långsiktigt och arbeta tillsammans med oss mot våra gemensamma mål. Du kommer att vara en viktig del i verksamheten och då rollen är ny kommer du att på sikt ha möjlighet att påverka hur dina arbetsdagar ser ut.

Om teamet

Vi är 13 personer som arbetar tillsammans på Kosan Gas i Göteborg och 5 personer i Norge. Du kommer ingå i ett team som jobbar som tekniker, ingenjörer och säljare som tillsammans ser till att våra kunder får den bästa möjliga servicen av oss. Du kommer arbeta nära medarbetarna både i Norge och Sverige.

Arbetsbeskrivning

I rollen som teknisk koordinator är ditt ansvar att styra och koordinera projekt mellan försäljningsavdelningen och den tekniska avdelningen. Du tillhandahåller en kundfokuserad support till verksamheten för att säkerställa att verksamheten kan uppfylla sina mål. Den tekniska koordinatorn kommer tillsammans med det teknisk teamet att planera projektaktiviteter, inspektioner, omkvalificeringar och se till att allt genomförs enligt plan och budget.

Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:
  • Samordning av projekt mellan försäljningsavdelningen och den tekniska avdelningen. Planera alla nya projekt i Norge och Sverige och se till att dessa utförs enligt plan, gällande rutiner och budget.
  • Ekonomisk uppföljning av genomförda projekt
  • Planering av service och tekniskt arbete hos kunder och på Kosan Gas egna anläggningar samt se till att lag- och myndighetskrav efterlevs.
  • Ansvar för inköp av produkter och tjänster för nya projekt, befintliga kunder och reservdelar till service.
Allt eftersom du utvecklas och lär dig vår bransch så kommer du ha möjlighet att påverka din egen roll och utformningen av den.

Våra kunder finns i hela Norden men du kommer i huvudsak att fokusera på verksamheterna i Sverige och Norge.

Dina kvalifikationer och vem du är

Vi ser att gärna att du har teknisk och/eller administrativ bakgrund. Du har minst 2 års operativ erfarenhet inom en roll med koordinering och administration. Du har arbetat med projekt och varit del av eller själv ansvarat för projektuppföljning både gällande ekonomi/budget och tidplaner.

Du har tekniska kunskaper, antingen genom intresse eller tidigare arbetslivserfarenheter, och en stark känsla för affärsmannaskap och ekonomi.

Då koncernspråket är engelska är det viktigt att du behärskar engelska flytande i både tal och skrift.

Du är en trygg användare av Office samt något CRM-system, gärna Microsoft Dynamics. Det är meriterande om du kunskaper inom AutoCAD eller annan liknande programvara.

Du är en positiv person som drivs av att finna lösningar. Du är noggrann och prioriterar kvalitet. Du har ett genuint intresse för att lära nytt.

Du har god kommunikationsförmåga, är trygg med mellanmänskliga relationer och trivs med att dagligen ha kontakt och samarbeta med dina kollegor.

Vi erbjuder

Ett fritt jobb där du får ta mycket eget ansvar. Det finns goda utvecklingsmöjligheter och vi säkerställer att du får den introduktion och utbildning du behöver. Vi verkar i en bransch där det händer mycket just nu. Gasol är en spännande produkt där biogasol är framtiden. Vi ser gärna att du vill vara långsiktig hos och bidra till vår utveckling.

Du blir en del av ett engagerat team som alla drivs av att arbeta kund- och kvalitetsfokuserat. Vi har en informell arbetsplats där vi har roligt samtidigt som vi når våra mål. Vi ingår i en internationell koncern och är en stor aktör på marknaden.

Kontakt

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av din erfarenhet av liknande uppgifter samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Commercial manager Norge/Sverige Morten Lunner; morten.lunner@kosangas.no + 47 9452 1738 eller Teknisk chef Abdullah Balkhi; abdullah.balkhi@kosangas.se + 46 (0)733 9808 30.

Vi är redo att ta emot din ansökan. Vi intervjuar löpande och avslutar processen så fort vi har hittat rätt kandidat.
Kosan Gas logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
24 mars 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Kosan Gas är en av Nordens ledande leverantörer av gasol i tank. I Danmark är vi dessutom marknadsledande leverantör av gasol i flaskor. Med rötterna djupt förankrat i den nordiska gasolhistorian har vi i mer än 90 år levererat gasol till verksamheter och privatpersoner. Vi har även lanserat marknadens första förnybara gasol, Kosan Biomix.

Kosan Gas ägs av det amerikanska energibolaget UGI Corporation. Vårt nordiska huvudkontor ligger i Aarhus i Danmark, och vi har försäljningskontor i Oslo, Göteborg och Helsingfors.