Lönespecialist till bred roll

Lönespecialist till bred roll

Om tjänsten:
Nu hjälper vi vår kund, ett teknikbolag som arbetar mot den marina sektorn hitta deras nya medarbetare till deras HR- & Finance team. Bolaget är verksamt över hela världen. Anställningen är initialt en visstidsanställning på 6 månader, men ambitionen är att det ska övergå till en permanent anställning på sikt. Bolaget har en väldigt stark kultur där alla jobbar tillsammans för att skapa goda resultat.

Tjänsten är väldigt mångsidig och spännande då du kommer arbeta självständigt och brett med både HR och Finance. Arbetet är fokuserat på den svenska delen av koncernen men viss stöttning globalt kan förekomma. Detta är en komplex roll där du kommer jobba med kvalificerad löneberedning men också kund- & leverantörsreskontra, bokslutsarbete samt löpande rapportering och sammanställning.

En nyckeluppgift för tjänsten är att driva en digital transformation, det finns delar som behöver effektiviseras och digitalisera.

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
  • Löneberedning för ca 100 anställda. Hela flödet, inklusive resor, utlägg och tjänstebilar
  • Tolka och tillämpa kollektivavtal
  • Hantering av tjänstebilar och kontakt med billeverantör
  • Arbeta med kund- & leverantörsreskontraflödet med extra tyngd på leverantörsreskontran
  • Bokslutsarbete
Vi söker dig som:
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning
  • Har några års erfarenhet av båda delarna. Kanske har du jobbat enbart som lönespecialist och sedan som ekonomiassistent men vill ha en tjänst där du kan kombinera arbetsuppgifterna.
  • Talar och skriver flytande svenska samt engelska.
  • Gärna har erfarenhet av Hogia
För att trivas i teamet och lyckas väl i rollen krävs det att du har en hög kommunikativ förmåga och är driven. Du gillar effektivisering och varierande arbetsuppgifter. Teamet har högt i tak och tycker gärna om att ha kul tillsammans på arbetet.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 6 månader och en möjlig förlängning med övergång till kund därefter.

Övrig information:
  • Omfattning: Heltid, kontorstider - flexibelt med hemarbete 1-2 dagar i veckan
  • Start: Omgående
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktperson: Armin Rizvanovic
  • Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av OIO
Sista ansökningsdag 22 mars 2023 (46 dagar kvar)