Hoppa till innehåll
Konfidentiell logotyp

Auktoriserad lönebyrå söker lönekonsult

Nu har du möjlighet att bli en del av en outsourcingbyrå med spetskompetens inom lön. Du kommer ingå i ett kundteam och ansvara för kunddialog, identifiera nya affärsmöjligheter och bidra med din expertis i komplexa lönefrågor. Du kommer även att ansvara för att supportera, driva igenom förbättringar och förändringar tillsammans med kund. Det finns möjlighet till hybridarbete och du utgår från kontoret i Göteborg.

Din roll som lönekonsult
I rollen som lönekonsult kommer du hantera kundkontakt, utveckla löpande lönearbete, kvalitetssäkra löneprocessen. Vidare kommer du hantera mottagning av nya kunder från implementation, ge rådgivning inom löneområdet samt arbeta proaktivt med kund i linje med deras organisationsutveckling.

Som lönekonsult tar du ansvar för hela löneprocessen och de förbättringar som skapas i dialog med kunderna. Vi ser därför att du har mycket god förståelse för hela löneprocessen samt har erfarenhet av att ha hanterat löner från ax till limpa. Den här rollen är för dig som vill ha ett ansvarsfyllt jobb på en arbetsplats som präglas av högt engagemang, teamkänsla och arbetsglädje.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Mottagare av nya kunder från implementation
  • Kontaktperson mot kund
  • Rådgivning inom lön (lagar, regler, kollektivavtal etc)
  • Handleda juniora konsulter
  • Uppdatera system vid förändringar
  • Driva projekt för att process- och kvalitetssäkra kundens leverans vilket kan innebära:
  • Fullständig löneberedning
  • Utbetalning av lön
  • Nyuppläggning/avslut av anställda
  • Slutlön anställda
  • Lönerevision
  • AGI-hantering
  • Pensionshantering
  • Semesterårsskifte
  • Tolkning och tillämpning av kollektivavtal
  • Kundutredningar/felsökningar
  • Hantering av expatriat-, SINK- och forskarlöner samt utländska medarbetare
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en miljö som genomsyras av en känsla av omhändertagande, trygghet och ärlighet. Vår tro på ett arbetssätt som möjliggör ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet, det kopplar oss samman och arbetsglädjen driver oss framåt. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och prestigelösa mot varandra samt tar ansvar för helheten. Vi har en förmånsportal som ger dig möjlighet att ta del av flera förmåner. Vi erbjuder dig även friskvårdbidrag, flextid och möjligheten till distansarbete?

Vem söker vi?
Vi söker dig som tycker om att gå den där extra milen för att ge kunden bra service. Vi ser även att du gillar struktur och planering och att bygga relationer. Du tycker om att ta eget ansvar och förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Vi ser även att du har god förståelse för hela löneprocessen samt har erfarenhet av att arbeta i större lönesystem.

För att lyckas i rollen tror vi att du:
  • Tidigare har arbetat med hela löneprocessen från ax till limpa cirka 2-5 år
  • Har erfarenhet av att jobba med flera kollektivavtal
  • Har erfarenhet av att ha jobbat i olika system
Det är även meriterande om du har:
  • Tidigare erfarenhet av Flex HRM, Hogia Lön Plus eller Flex Classic lönesystem
  • YH-utbildning inom lön eller motsvarande erfarenhet
Ansökan
För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jhon Arboleda på Jhon.arboleda@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
06 apr. 2023 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

I Sverige är vi drygt 300 anställda, varav 270 konsulter på åtta orter. Alla drivs vi av en passion att uppnå resultat, att sträva mot framgång tillsammans med våra kunder. Men verksamheten är mycket mer än bara siffror - vi engagerar oss i människan, bryr oss om varandra och vågar visa känslor.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare