

Ekonomiassistent till verksamhet, ett stenkast från Järntorget!
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du främst att arbeta i en serviceinriktad roll och har många kontakter inom och/eller utanför organisationen exempelvis bostadsrättmedlemmar och bostadsrättsföreningar, leverantörer, banker, samt med ekonomer på de olika affärsområdena. I rollen ingår att ge service och hantera ärenden åt kunder via telefon, post och mail.
Vi vill att du som söker har en eftergymnasial ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har erfarenhet av administrativt ekonomiarbete och har med fördel suttit i en liknande roll. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande.
Givetvis är ekonomi det roligaste du vet. Utöver det tror vi att du är noggrann och analytisk med ett stort kundfokus. Du är inte rädd för att tänka nytt och kan bidra med erfarenheter och nya perspektiv i kundens utvecklingsarbete.
Du erbjuds
Ett riktigt roligt och intressant jobb som ekonomiassistent i centrala Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos vår kund med start så snart som möjligt.
Din ansökan
Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se eller +4676-002 69 61.
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du främst att arbeta i en serviceinriktad roll och har många kontakter inom och/eller utanför organisationen exempelvis bostadsrättmedlemmar och bostadsrättsföreningar, leverantörer, banker, samt med ekonomer på de olika affärsområdena. I rollen ingår att ge service och hantera ärenden åt kunder via telefon, post och mail.
- Tar emot och registrerar inkommande betalningar, hantering av felaktig betalning, administration av autogiro samt löpande bokföring och kontoavstämningar
- Avstämningar
- Hanterar leverantörsfakturor både internt och för förvaltande kunder
- Hantering av påminnelser, inkasso- samt kronfogdekrav
Vi vill att du som söker har en eftergymnasial ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har erfarenhet av administrativt ekonomiarbete och har med fördel suttit i en liknande roll. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande.
Givetvis är ekonomi det roligaste du vet. Utöver det tror vi att du är noggrann och analytisk med ett stort kundfokus. Du är inte rädd för att tänka nytt och kan bidra med erfarenheter och nya perspektiv i kundens utvecklingsarbete.
Du erbjuds
Ett riktigt roligt och intressant jobb som ekonomiassistent i centrala Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos vår kund med start så snart som möjligt.
Din ansökan
Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se eller +4676-002 69 61.
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.
Mer info
Kontaktperson
Malin Hellner
Telefon
Email
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Sista ansökningsdag
08 okt. 2023 (11 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.