

Business Controller till Specsavers
Arbetsbeskrivning
Rollen som Business Controller är dynamisk och omväxlande, du kommer att arbeta med fokus på uppföljning av det svenska moderbolaget, samt för delar av våra butiker. Du kommer främst att fokusera på KPI:er kopplade till försäljning och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå i:
Vem är du?
Du har företrädesvis en högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område och har några års erfarenhet av rollen som controller. Om du har arbetat inom retail är det meriterande, men inget krav. Vidare ser vi gärna att du har ett stort intresse för Business Intelligence och gärna tar dig an ett stort ansvar kring Specsavers BI-verktyg Power BI. Det är bra om du har en grundläggande förståelse för databaser och integrationer för att sedan kunna utveckla din kompetens inom området. För att trivas i rollen uppskattar du en dynamisk och föränderlig miljö med en trevlig, familjär stämning där man arbetar tight tillsammans och stöttar varandra!
Du erbjuds
En spännande och utvecklande roll i ett bolag med en positiv och familjär atmosfär, som arbetar för att göra ögonhälsotjänster lättillgängliga för alla! Hos oss kommer du att arbeta nära engagerade kollegor, där en öppen och ärlig dialog bidrar till ömsesidig utveckling på en arbetsplats med en stark unik familjekultur.
Dessutom erbjuder vi på Specsavers dig:
Sveriges arbetsplats nr 1 bland optikföretagen
Specsavers är idag världens största privatägda optikkedja med butiker och kontor i 11 länder. Våra över 40 000 engagerade medarbetare arbetar tillsammans varje dag för att tillhandahålla ögon- och hörseltjänster till över 38 miljoner kunder världen över. Specsavers etablerades i Sverige 2004 och är nu marknadsledande med 118 butiker i hela landet.
Här på Specsavers är vi mycket måna om att alla ska ha lika möjligheter att utvecklas, oavsett vad de har för mål. Det beror på att vi alla är olika - precis som våra kunder. Vi behandlar alla rättvist. Vi skapar en miljö där alla kan vara som de är. Det är alla vi som jobbar här som gör Specsavers till en ännu bättre arbetsplats.
Våra medarbetare är den viktigaste byggstenen i vår verksamhet och därför fokuserar vi mycket på allas välmående. Vi värdesätter mångfald och lever efter principen att behandla varandra som vi själva vill bli behandlade. För att leva upp till den principen frågar vi varje år våra medarbetare hur de upplever sin arbetsplats. Vi är stolta över att vara bland de 10 bästa arbetsplatserna i Sverige och nr 1 bland optikföretagen, baserat på våra medarbetares svar.
Din ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Specsavers med Jurek Recruitment & Consulting. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se eller 076-002 69 61.
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.
Rollen som Business Controller är dynamisk och omväxlande, du kommer att arbeta med fokus på uppföljning av det svenska moderbolaget, samt för delar av våra butiker. Du kommer främst att fokusera på KPI:er kopplade till försäljning och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå i:
- Ekonomiska analyser med fokus på försäljning och marknad
- Budget & prognosarbete
- Bistå ledningsgrupp och andra intressenter med relevant beslutsunderlag
- Superuser i Power BI där du bland annat ansvarar för att bygga rapporter, driva utvecklingsarbete och skapa avancerade analyser
- Vara behjälplig med analyser och underlag på ad hoc-basis
Vem är du?
Du har företrädesvis en högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område och har några års erfarenhet av rollen som controller. Om du har arbetat inom retail är det meriterande, men inget krav. Vidare ser vi gärna att du har ett stort intresse för Business Intelligence och gärna tar dig an ett stort ansvar kring Specsavers BI-verktyg Power BI. Det är bra om du har en grundläggande förståelse för databaser och integrationer för att sedan kunna utveckla din kompetens inom området. För att trivas i rollen uppskattar du en dynamisk och föränderlig miljö med en trevlig, familjär stämning där man arbetar tight tillsammans och stöttar varandra!
Du erbjuds
En spännande och utvecklande roll i ett bolag med en positiv och familjär atmosfär, som arbetar för att göra ögonhälsotjänster lättillgängliga för alla! Hos oss kommer du att arbeta nära engagerade kollegor, där en öppen och ärlig dialog bidrar till ömsesidig utveckling på en arbetsplats med en stark unik familjekultur.
Dessutom erbjuder vi på Specsavers dig:
- Ett arbete i världens största familjeägda optikkedja med en unik familjekänsla och laganda.
- Vi erbjuder lön och bonus som matchar dina kvalifikationer samt förmåner som t ex. friskvårdsbidrag, förmånliga priser på glasögon samt prenumeration av hälsoappen Headspace, för att nämna några. Vi omfattas givetvis också av kollektivavtal.
- Vi vill att du själv ska fortsätta att utvecklas, vi erbjuder bl a kompetensutveckling via vår app Green Point, men även via andra kanaler så som interna utbildningar och en egen personlig utvecklingsplan.
Sveriges arbetsplats nr 1 bland optikföretagen
Specsavers är idag världens största privatägda optikkedja med butiker och kontor i 11 länder. Våra över 40 000 engagerade medarbetare arbetar tillsammans varje dag för att tillhandahålla ögon- och hörseltjänster till över 38 miljoner kunder världen över. Specsavers etablerades i Sverige 2004 och är nu marknadsledande med 118 butiker i hela landet.
Här på Specsavers är vi mycket måna om att alla ska ha lika möjligheter att utvecklas, oavsett vad de har för mål. Det beror på att vi alla är olika - precis som våra kunder. Vi behandlar alla rättvist. Vi skapar en miljö där alla kan vara som de är. Det är alla vi som jobbar här som gör Specsavers till en ännu bättre arbetsplats.
Våra medarbetare är den viktigaste byggstenen i vår verksamhet och därför fokuserar vi mycket på allas välmående. Vi värdesätter mångfald och lever efter principen att behandla varandra som vi själva vill bli behandlade. För att leva upp till den principen frågar vi varje år våra medarbetare hur de upplever sin arbetsplats. Vi är stolta över att vara bland de 10 bästa arbetsplatserna i Sverige och nr 1 bland optikföretagen, baserat på våra medarbetares svar.
Din ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Specsavers med Jurek Recruitment & Consulting. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se eller 076-002 69 61.
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.
Mer info
Kontaktperson
Malin Hellner
Telefon
Email
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
12 okt. 2023 (13 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder kompetensförsörjning till företag och organisationer inom såväl privat som offentlig sektor över hela Sverige. Våra specialistområden är ekonomi, juridik, HR och administration samt marknad och management.
Våra rekryteringskonsulter och konsultchefer har bred kompetens och operativ erfarenhet av de affärsområden de rekryterar inom. Hitta din nästa utmaning i karriären hos oss!
Våra rekryteringskonsulter och konsultchefer har bred kompetens och operativ erfarenhet av de affärsområden de rekryterar inom. Hitta din nästa utmaning i karriären hos oss!