Kommersiell Inköpare till e-handelsbolaget Jollyroom

Kommersiell Inköpare till e-handelsbolaget Jollyroom

Inköpare Inredning
Vi söker en kommersiell och säljfokuserad Inköpare till vårt Inredningsteam! Vill du vara en del av Europas bästa team inom Inredning och slå rekord som får konkurrenterna att ramla av stolen? Är du den drivna säljaren som är en fena på siffror och analyser? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Inköpsavdelningen ansvarar för sortiment och försäljning. Vi på Jollyroom definierar oss som engagerade doers med extremt ambitiösa mål, till exempel som att på blott 7 år efter start omsätta en miljard eller att inom 10 år bli största aktör inom barn- och babymarknaden i Europa. Vi lägger stor vikt internt på transparent information, delaktighet, ett starkt teamwork och ett närvarande ledarskap. Enbart tillsammans når vi våra mål!

Som Inköpare ansvarar du för:
  • Säkerställa att det finns en tydlig sortimentsstrategi inom ansvarigt budgetområde
  • Att nå budgeterad försäljning till budgeterad marginal för din kategori
  • Att ha rätt lagerfört sortiment till minsta möjliga kostnad
  • Att din kategori har det bästa sortimentet i branschen
  • Förhandlingar med leverantörer, gällande inköp och marknadsbidrag etc.
  • Löpande optimera sortimentet ur ett försäljnings- och lönsamhetsperspektiv
  • Kampanjplanering och konkurrensanalyser
Rollen innebär resor till leverantörer inom Sverige, Europa och Asien.

Vi söker dig som har:
  • Flerårig erfarenhet som inköpare, säljare, sortimentsansvarig eller liknande
  • Förhandlingserfarenhet med goda resultat
  • God kunskap i affärssystem och analysverktyg (SAP, Excel)
  • God kunskap i engelska, tal och skrift
  • Ett starkt driv – du vill nå dina mål och tar egna initiativ för att lyckas
  • En hög grad av affärsmässighet och en fingertoppskänsla för bra affärer
  • Examen inom företagsekonomi/inköp/försäljning
  • Ett sinne och starkt intresse för siffror
  • Produkterfarenhet inom inredning är mycket meriterande
Fördelar med att jobba hos oss:
  • Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
  • Bli en del av ett mycket härligt kompentent team!
  • Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
  • Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Friskvårdsbidrag
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och praktisk information
  • Start: Snarast möjligt, enligt ÖK
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 eller hemifrån på distans.
  • Kontakt & frågor: Amanda Vitalis, frågor via amanda.vitalis@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! ->https://svenskaseopriset.se/#winners
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 3 mars 2023 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.