

Kundservicemedarbetare
Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service. Vi förenklar vardagen för våra kunder!
Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat. 2020 blev vi det första företaget i Sverige att certifieras för vårt arbete mot FN:s globala hållbarhetsmål.
Vi har av Karriärföretagen blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023!
Kundservicemedarbetare i världsklass
till Göteborg
Lockas du av möjligheten att ge en service i världsklass vid varje kontakt med en kund? Då är detta en fantastisk möjlighet för dig. Vi hanterar frågor som rör våra tre produktområden; Mattor, Hygien och Torktrasor. Vi söker dig som älskar dialogen med kunden, men som också har en förkärlek till service och människor i allmänhet! På anläggningen finns totalt ca 60 medarbetare varav 14 jobbar på kundservice.
”Det jag uppskattar med Elis är att man tar ett oerhört stort ansvar gällande hållbarhet och människor; och vi var först i Sverige att certifieras för vårt arbete mot FNs globala hållbarhetsmål.
Jag är stolt över företaget och mina kollegor där vi som team strävar efter att vara bäst på service till våra fina kunder. Det känns modernt att få vara en del av ett företag där service och cirkulär omställning är högst på agendan.
I en roll på kundservice i Göteborg ges man möjligheten att påverka i hög grad vilket både kräver och bygger högt engagemang. Jag värdesätter mitt team väldigt mycket som dagligen tar ett stort ansvar, är lojala, lösningsorienterade och genuint trevliga och hjälpsamma. Det är därför väldigt viktigt att vi hittar personen som är rätt för oss, delar vår ambition och värderingar, som är sig själv och kan bidra med sina unika styrkor.”
- Sandra Edin Corneliusson, kundservicechef
Vad innebär tjänsten som kundservicemedarbetare?
Du kommer huvudsakligen att jobba med:
- Kundkontakt via telefon och mejl. Även fysiska kundmöten kan förekomma
- Uppstartsprocessen av nya kunder, där du är en viktig länk mellan sälj, lager och distribution
- Kundadministration och proaktiv kundvård
- System- och registerunderhåll
- Orderhantering, reklamationshantering, debiteringar / krediteringar
- Säljsupport
- Omförhandling av utvalda befintliga avtal
- Samarbete med våra kollegor inom produktion, distribution, ekonomi, sälj och lager
Vi har delat upp kundservice i tre olika arbetsområden, men vi har som mål att alla ska kunna backa upp varandra.
Varför ska du välja Elis?
Vi är ett företag som driver den cirkulära omställningen med ett stort fokus på ett mer hållbart samhälle. Vi erbjuder en heltidstjänst med anställning i ett stabilt och marknadsledande företag, en trevlig arbetsmiljö, fantastiska kollegor och en stor möjlighet att påverka avdelningens arbete och mål. Du kommer att få nödvändig utbildning och löpande coachning.Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.
Vem är du?
Du är en utåtriktad, driven och serviceinriktad person som brinner för service. Våra kunder skall få den bästa servicen och rådgivningen och skall känna sig sedda och nöjda efter varje kontakt och det är viktigt att du har samma inställning.
Som person upplevs du som positiv, flexibel och har förmåga att ha mycket på gång samtidigt - utan att förlora din professionalism. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift samt trivs lika bra med självständigt arbete som i grupp. För att lyckas i rollen ser vi även att du är affärsmässig, nyfiken, lösningsorienterad, prestigelös och har en positiv laganda.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan du?
Erfarenhet av kundkontakter och service är ett måste och vi ser att du som lägst har gymnasieutbildning, goda kunskaper i Officepaketet samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom företagsekonomi och logistik är meriterande.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kundservicechef, Sandra Edin Corneliusson, på telefon 0734-20 74 05.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är söndagen den 18 juni 2023.
Välkommen med din ansökan!
Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.