Customer Support till dormakaba

Customer Support till dormakaba

Om tjänsten:
dormakaba söker just nu en Customer Support till sitt nya team i Göteborg. I denna roll kommer det att ligga ett starkt fokus på service och att stötta kunder i hela resan från order till eftermarknad och du bör ha ett starkt intresse för merförsäljning. Teamet är fortfarande under uppbyggnad där du får möjlighet att komma in och vara med på en spännande resa där utrymme för att påverka och forma arbetet finns.

dormakaba vill gå från att vara bra till att bli bäst och ett steg i detta är att bygga upp ett Customer Care Center i syfte att öka tillgängligheten och samtidigt kunna stötta kunden hela vägen från . Du blir del av ett team om 12 personer som har planen att växa under nästa år och där man primärt kommer att titta på dig som individ för att anpassa ansvar efter dina styrkor.

En vanlig arbetsdag består i att ta emot kundsamtal, hantera inkommande order, stötta i produktval och vara kundens kontakt vid alla förekommande frågor från produktval till leverans. Kollegorna på sälj kommer primärt hantera större kundkonton, men Customer Support är också en del i att hjälpa kunden till rätt produkt, underhålla och bygga fina långvariga relationer med våra kunder. Du bör därför ha ett intresse för att skapa fina långsiktiga relationer och tycka att försäljning är en kul del av arbetet.

Sammanfattningsvis kommer du att:
  • Hantera inkommande förfrågningar och registrera produktorder
  • Vara kundens kontakt vid alla typer av frågor som exempelvis reklamationer och returer
  • Stötta kunder i produktval och guida rätt i beslut
  • Arbeta aktivt med utvalda kunder
Organisationen är under utveckling och utöver ovanstående ansvar söker man efter en person som vill vara en del av att den här resan och som är van vid att arbeta i förändring. Befintliga processer behöver förfinas och nya arbetssätt behöver skapas där du som gillar detta kan få vara delaktig i olika former av utvecklingsprojekt. Under första halvan av nästa år kommer man att implementera nya system vilket också kommer att kräva resurser och innebära förändring.

Vi söker dig som:
  • Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område - administration, försäljning eller service
  • Har minst 2 års tidigare erfarenhet av arbete i en liknande roll med fokus på kundbemötande på distans
  • Talar och skriver flytande svenska samt engelska
För att trivas i denna tjänst är det viktigt att du brinner för kundmötet och att ge bästa möjliga service utifrån behov. Kommunikationen ligger i fokus där du har lätt för att prata med människor på både svenska och engelska. Eftersom det händer mycket i organisationen är det bra om du tycker om att få vara med och driva en förändring och kan göra det med god struktur och ansvarstagande.

Om kundföretaget:
Såhär beskriver dormakaba sin verksamhet:

"Oavsett var du behöver innovativa, tillförlitliga åtkomst- och säkerhetslösningar är vi där för dig med vår högkvalitativa portfölj: på hotell, butiker, idrottsanläggningar, flygplatser, sjukhus, hemma eller på kontoret. Vi är ett av de tre största företagen inom åtkomstkontroll och säkerhetslösningar på den globala marknaden. Vi tillhandahåller allt du behöver för säker åtkomst till byggnader och rum, allt från en enda källa. Våra över 16 000 anställda och många partners är redo att hjälpa dig i över 130 länder. Vart du än är kan du dra nytta av vårt utbud av framtidsinriktade produkter, lösningar och tjänster som ger dig en hållbar känsla av säkerhet."

Läs mer om bolaget och deras verksamhet på hemsidan HÄR.

Om anställningen:
Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir direkt anställd hos dormakaba AB. Som anställd på dormakaba erbjuds du möjlighet att arbeta i en stor global organisation som trots detta har stor autonomi på den svenska marknaden med snabba beslutsvägar och en chans till att vara med och påverka. Utöver att mäta trivseln hos medarbetarna och vara måna om att alla ska ha det bra erbjuds du också möjlighet att kunna göra karriär internt och ta dig an nya ansvar och roller med tiden. Självklart har man även ett bra paket vad gäller förmåner och försäkringar som ligger i linje med standard för branschen.

Övrig information:
  • Omfattning: Heltid, kontorstider - möjlighet till hemarbete 2 dagar i veckan.
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktperson: Dino Segetalo
  • Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av OIO
Sista ansökningsdag 16 feb 2023 (16 dagar kvar)