Business Support till ColliCare!

Business Support till ColliCare!

ColliCare upplever en stark tillväxt och de vill stärka deras organisation inom supportavdelningen, och i detta sammanhang söker vi därför en ny medarbetare till deras Business Support med placering i Göteborg! Låter detta som din nästa möjlighet? Vårt urval är löpande, så sök redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för ColliCare Logistics ABs räkning en medarbetare till deras Business Support. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos ColliCare Logistics AB under initialt 6 månader med god möjlighet till förlängning. ColliCare Logistics AB är ett innovativt företag som erbjuder alla logistiktjänster såsom: sjöfrakt, vägtransport in- och utrikes, tredjepartslogistik, flygfrakt, distribution och lager. De fokuserar på totala lösningar av varuflöden, från producent till slutanvändare. Deras kunder är importörer, exportörer och industri med behov för logistiktjänster, speciellt i Skandinavien, Europa och Asien. De har huvudkontor i Norge med egna kontor i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland, Lettland, Litauen, Polen, Italien, Turkiet, Kina och Indien. Dessutom har de ett agentnätverk över stora delar av världen.

"Vår främsta styrka är våra anställda, med stark kunskap inom alla led i logistikkedjan är vi mästare på att hitta de smartaste lösningarna för våra kunder."

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och ColliCare Logistics AB önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Du erbjuds...
Ett arbete i en entreprenörsdriven internationell miljö, där du får chansen att vara med på en spännande tillväxtresa. Du kommer befinna dig i en miljö där du har en självständig vardag med mycket ansvar och även goda utvecklingsmöjligheter på sikt.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter inkluderar, men är inte begränsade till:
  • Daglig support åt deras trafikavdelningar
  • Support och stöd åt deras säljavdelning
  • Registrering av prislistor
  • Uppdatering av affärssystem
  • Sammanfattning av statistik
  • Arbeta med KPI:er
  • Supportera kunderna med miljörapporter
Vi söker dig som har...
  • Utbildning på minst gymnasial nivå och några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna från liknande tjänst inom transport & logistik.
  • Lätt för att bygga goda relationer, både internt och externt.
  • Datorvana, Officepaketet med goda kunskaper i Excel
  • Ett starkt siffersinne
Det är meriterande om du har kompetens inom andra transportsystem och förståelse för både inhemska och gränsöverskridande transportutmaningar. Det är även meriterande om du har erfarenhet från Soloplan/Carlo och Salesforce.

Personliga egenskaper
För att trivas och passa in i rollen söker vi dig som är noggrann, strukturerad och som uppskattar en roll med många kontaktytor. Vi ser gärna att du är självgående och tycker om att arbeta lösningsorienterat och proaktivt. Resor i tjänsten kan förekomma.

START: Början av september, med viss flexibilitet
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Vega Carlberg

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Professionals Nord Rekrytering AB
Sista ansökningsdag 29 aug 2022 (12 dagar kvar)