Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Erfaren second line IT-supporttekniker

Publiceringsdatum
30 januari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Job Description

Second line IT-support innebär mer specialiserad support och involverar mer komplexa tekniska ärenden. I denna roll samarbetar du nära med first line-supporten och tillhandahåller avancerad support genom att analysera och lösa problem som kräver djupare teknisk kunskap och kompetens. Arbetet innefattar i hög grad analys, felsökning och lösning av problem. Du kommer att arbeta med klientsupport och serverrelaterade ärenden samt hantera distributionen av applikationer.

Job Requirements
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom second line support i 6-12 månader och besitter goda kunskaper inom support och felsökning. Med en gymnasiekompetens, särskilt inom IT-teknik, är du stabil och trygg med hög kommunikativ förmåga för att konstruktivt föra dialog med kunder och kollegor. Du har ett äkta intresse för teknik och vill leverera högklassig support. Personlighetsmässigt är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Att vara hjälpsam och sträva efter att ge kunden en positiv upplevelse är en del av ditt DNA. Vi ser även att du pedagogiskt kan stödja och guida kunder via telefon, e-post och andra medier. Krav:

  • Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska
  • AD
  • Microsoft Server
  • SCCM
  • Office365
  • Exchange
  • WAN/LAN och brandväggsteknologi
  • VMware eller Hyper-V
Meriterande:
  • Citrix
  • ITIL
Om du känner att detta är rätt för dig, vänta inte med din ansökan då vi behandlar ansökningar löpande!

Salary and Benefits
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.

Contact Us
Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 mars 2024 (19 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric letar nu efter en erfaren IT-supporttekniker som har tidigare erfarenhet av att arbeta en längre tid inom first line support och är redo att ta nästa steg i karriären inom IT. Alternativt söker vi dig som redan har erfarenhet som second line IT-supporttekniker. Om du brinner för problemlösning inom IT och har en gedigen erfarenhet inom området är det högst sannolikt dig vi söker för detta spännande uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.