Hoppa till innehåll

First line IT-supporttekniker

Arbetsuppgifter

First line är den första kontaktpunkten för användare som behöver hjälp med IT-relaterade problem eller frågor, vilket gör att man i rollen som IT-support kommer vara i kontakt med kunder och hantera grundläggande ärenden genom att ge support över telefon, e-post eller chatt. Detta kräver att du har ett intresse för problemlösning och finner den sociala kontakten med kunder givande, då man hanterar problem som kan uppstå genom att följa förutbestämda procedurer eller vidarebefordra ärendet till nästa nivå. First line support fokuserar främst på att ge snabb och effektiv support till användarna, såsom lösenordsåterställning, installation av programvara och enklare felsökning.

Din profil

  • Du har tidigare arbetat i en strukturerad servicedesk i 6-12 månader och är van vid ärendehanteringssystem i en företagsmiljö
  • Du har god allmän kännedom om de vanligaste operativsystemen
  • Starkt tekniskt intresse för IT och förmåga att hantera olika IT-relaterade frågor
  • God språkförmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har motsvarande utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå och / eller praktisk arbetslivserfarenhet inom IT-supportområdet.

Som kandidat förväntar vi oss att du har utmärkt problemlösningsförmåga samt att du är van vid att arbeta i en snabb och dynamisk miljö. Du bör vara kommunikativ, serviceinriktad och ha förmågan att ge tydlig och pedagogisk support till användare. Vidare tror vi att du är självständig samt tycker om att samarbeta med övriga kollegor i och utanför teamet.

Uppdrag tillsätts löpande, så om du är redo att ta dig an utmaningen och utvecklas inom IT-support så registrera din ansökan idag!

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alicia Mattsson på tfn: 0734-159393 eller alicia.mattsson@centric.eu.

Centric Professionals AB logotyp
Sök jobbet
Sista ansökningsdag
29 dec. 2023 (29 dagar kvar)
Yrkesroll
Typ av anställning

Om arbetsgivaren

Vi på Centric söker nu efter engagerade och tekniskt kunniga personer som vill ta sig an rollen som first line IT-support hos en av våra kunder i Göteborg.

Som konsult hos Centric ges du möjlighet att utveckla din karriär inom IT då vi strävar efter att konstant bli bättre. Du får en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper.

Behovet av konsulter inom IT-support är kontinuerligt vilket gör att vi ständigt letar efter nya talanger till våra kunder. Om detta låter intressant för dig som arbetar med, eller har arbetat med IT-support så kan det vara just dig vi söker för olika roller inom IT-support!
http://www.centric.eu

Fler jobb från samma arbetsgivare

Stockholms stad
Data & IT
Företagslogga
Stockholms stad
Data & IT
Företagslogga

Liknande Jobb

Göteborgs stad
Data & IT
Företagslogga
Göteborgs stad
Data & IT
Företagslogga
Göteborgs stad
Data & IT
Företagslogga