Teknisk innesäljare / Produktspecialist till Alnab
Har du tidigare arbetat med ventiler under din karriär? Motiveras du därtill av att agerande rådgivande mot kunder? Vi söker dig som vill vidareutvecklas med organisationen och skapa långsiktiga relationer.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Alnab.
Om företagetAlnab erbjuder tekniska systemlösningar till kunder inom processindustrin, med ett komplett sortiment inom ventiler, manöverdon, pannövervakning och gasanalys. De arbetar med ledande tillverkare inom produktsortimenten för att kunna säkerställa tillförlitlighet och driftsäkerhet. Företaget präglas av hög kompetens och ett stort kundfokus där målsättningen är att leverera rätt produkt, på rätt plats, vid rätt tidpunkt. Alnab som etablerades 1975 ingår idag i koncernen Indutrade, och på kontoren i Partille, Stockholm och Luleå arbetar det totalt 35 stycken. De söker dig som vill vara en del av deras team på kontoret i Partille.
ArbetsuppgifterI rollen som Teknisk innesäljare ansvarar du för kontakten med befintliga kunder och agerar rådgivande kring Alnabs produktsortiment, där ventiler är ett stort produktområde. Du tar emot inkommande förfrågningar från kunder där din uppgift blir att erbjuda skräddarsydda tekniska lösningar. Därtill hanterar du orderregistrering och inköp av produkter, skapar offerter och utför tekniska beräkningar. Ditt fokus ligger vid att ta fram kundanpassade lösningar för att bemöta förväntningar och skapa mervärde för kund. Vid start erbjuds du en introduktion av teamet som består av nio personer i samma roll som du.
* Skräddarsyr tekniska lösningar och förvaltar kundrelationer
* Ta emot förfrågningar från befintliga kunder
* Hantera order, inköp, offerter och tekniska beräkningar
* Tidigare erfarenhet av att arbeta med ventiler i någon form
* Meriterande med erfarenhet av försäljning eller kundkontakt
* Teknisk utbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet inom tekniskt område
* Goda kunskaper i engelska och svenska, muntligt som skriftligt
* God dator- och systemvana
För att trivas i denna roll har du ett genuint intresse att vilja hjälpa andra och gör det lilla extra för kunden genom att erbjuda lösningar med hög kvalité. Du tar stort ägandeskap för ditt arbete, och motiveras av att arbeta rådgivande där du bygger långsiktiga relationer. Därtill har du en utvecklad problemlösningsförmåga samt intresse för att fördjupa dig i tekniska problem och hitta lämpliga lösningar. Därtill strävar du också efter att uppnå mål och utvecklas i din roll.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!


Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Fler jobb från samma arbetsgivare
Liknande Jobb