Rekryteringskoordinator mot offentlig sektor

Rekryteringskoordinator mot offentlig sektor

Har du ett stort intresse för rekryteringsbranschen och att hjälpa kunder med deras kompetensförsörjning? Motiveras du av att skapa nya kontakter och att avsluta affärer? Om du vill arbeta på en flexibel arbetsplats där laget kommer före jaget är detta rollen för dig!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att kundföretaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget

Bravura söker för kunds räkning en rekryteringskoordinator. Företaget är en oberoende kompetensleverantör till kunder inom privat och offentlig sektor. Du kommer att få mer information om kundföretaget senare i processen.

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Arbetsuppgifter

Som rekryteringskoordinator ansvarar du för att matcha rätt kompetens till rätt uppdrag hos företagets kunder. Du arbetar löpande med att hantera kompetensförfrågningar och matchningsprocesser från start till slut. Du har ett helhetsansvar från att tolka kundens behov till att attrahera och annonsera, screena CV' och tillsätta konsulter som bäst matchar kundens behov, samt förhandlar om villkor och avtal. I rollen har du dialoger med kandidater, kunder och konsultleverantörer inom branschen för att säkerställa rätt person till uppdraget. Därtill samarbetar du tätt ihop med dina rekryteringskollegor, kundansvarig och avtalsavdelningen för att nå bästa resultat. Till din hjälp har du tillgång till ett stort konsultnätverk, samtidigt som du utvecklar och vårdar ditt eget nätverk. Du tillhör en avdelning om 20 medarbetare, som präglas av en stark vinnarmentalitet och teamkänsla för att göra deras kunder, leverantörer och konsulter nöjda. I rollen får du frihet under ansvar där du driver ditt eget arbete framåt och planerar dina dagar självständigt. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion av teamet för att få rätt förutsättningar i rollen.

* Hantera kompetensförfrågningar och matchning av rätt kompetens till rätt uppdrag
* Dialoger med kunder, kandidater och konsultleverantörer
* Förhandling om villkor och avtal

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Du har tidigare arbetat i en kundnära roll som koordinator, säljare eller rekryterare
* Meriterande om du har arbetat i en liknande roll eller bransch
* Även meriterande om du har en eftergymnsaial utbildning och/eller erfarenhet inom offentlig förvaltning
* Flytande kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varpå det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra och är en lagspelare. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Du har en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor och tar gärna första kontakten. Du har ett stort intresse för affärer och att driva processer till avslut. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och du trivs med att arbeta nära affären.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 16 maj 2023 (54 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.