Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Offertadministratör till Noram

Publiceringsdatum
13 februari 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du redo att ta dig an en roll som Offertadministratör i ett företag där din kompetens kommer att göra verklig skillnad? Är du därtill en effektiv och strukturerad person som värnar om goda affärsdialoger och säkerställer att din output håller hög kvalité? Hos Noram International erbjuds du möjligheten att vara en del av deras fortsätta tillväxtresa!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Noram International.

Om företaget

Noram International AB är dotterbolag till NORAM Group som erbjuder produkter och tjänster inom processindustrin med fokus på kvalitet, säkerhet och miljö. Norams ingenjörer arbetar med kreativt tänkande vilket skapar innovativa lösningar som hjälper både nya och äldre processer att optimeras. De tre affärsområden som Noram International AB fokuserar på är svavelsyra, svaveldioxid och pappersmassa. Kontoret i Västra Frölunda präglas av en expansiv men familjär miljö med totalt 15 medarbetare med visionen att vara en trivsam och rolig arbetsplats med gemenskap.

Arbetsuppgifter

I rollen som Offertadministratör hos Noram International arbetar du med att hantera förfrågningar från kunder globalt. Genom analys av tillhandahållet underlag skapar du skräddarsydda offerter som linjerar med kundens behov. Ditt arbete omfattar en granskning av leverans- och betalningsvillkor för att säkerställa en sömlös övergång mellan offert och kundorder. Eventuella avvikelser hanteras i samarbete med kollegor på ekonomi och orderhanteringsfunktionen. Utöver ditt arbete med att skapa offerter är du även ansvarig för att övervaka och hantera lagernivåer vilket involverar inköp och planering för att säkerställa en kontinuerlig tillgång på varor med hänsyn till leveranstider och kundbehov.

Konkreta arbetsuppgifter:
* Offerthantering
* Ansvarig för lagernivåer
* Kontakt med kunder globalt

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Tidigare arbetslivserfarenhet av Innesälj, administration kring lagernivåer eller motsvarande
* Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem, gärna Visma
* Tekniskt intresse
* Manuellt B-körkort
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

För att vara framgångsrik och trivas i denna roll är du en strukturerad person som tycker om att arbeta lugnt och metodiskt för att säkerställa att detaljerna sitter. Du dubbelkollar ditt arbete noggrant och din förmåga att skapa och hålla en struktur gör att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalitet. Därtill har du även en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och trivs i en central roll där du samarbetar med kollegor och driver externa dialoger framåt där du säkerställer att du överträffar dina kunders förväntningar.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Liknande Jobb

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
21 april 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.