

Koordinator till Constructor Sverige AB
Är du en person som trivs i en administrativ tjänst samtidigt som du vill ha kundkontakt? Trivs du också i en servicenära roll i en teamfrämjande miljö? Vi söker dig som är nyfiken och motiveras av att driva projekt framåt!
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Constructor.
Om företagetConstructor är en ledande leverantör av förvarings- och lagerinredning. De levererar avancerade innovativa lagringslösningar för att kunna möta deras kunders behov, oavsett lagringsutmaningar. Constructors räckvidd täcker nästan alla kontinenter och de har hjälpt några av världens ledande varumärken och banbrytande företag, vilket ger deras kunder tillgång till global expertis och support. De utvecklar lagringslösningar som hjälper deras kunder att arbeta snabbare och effektivare samtidigt som de blir mer lönsamma. Constructor hjälper sina kunder genom hela processen från planering till installation, service och support. I denna roll kommer du tillhöra Göteborgskontoret där de är 40 anställda. Ett härligt team med god sammanhållning och ett företag med goda utvecklingsmöjligheter!
ArbetsuppgifterI rollen som koordinator är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att supportera säljarna. Du hanterar inkommande mail, förfrågningar kring de olika produkterna, tar fram teknisk information och ritningar samt hanterar samtal från kunder. Frågor som ofta uppkommer från kund är kopplade till produkterna, leveransstatus, prisfrågor, ordrar mm. I rollen fungerar du som ett stöd till säljaren och hjälper till med de uppgifter som behövs vilket kan vara allt från att skapa offerter, orderhantering, inköp, leveransuppföljning, montageunderlag, fakturering samt reklamationshantering. Därtill ansvarar du för att rätt produkt offereras och sedan levereras till kund. Du har daglig kontakt med säljare, kollegor, kunder och leverantörer.
* Hantera mail, telefonsamtal och ordar
* Kundkontakt
* Agera som ett stöd mot sälj
* Du har en avslutad gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
* Några års erfarenhet av administrativt arbete eller arbetat i en kundnära roll
* Meriterande med tekniskt intresse och om du arbetat på lager tidigare
* Obehindrade kunskaper i svenska, muntligt såväl som skriftligt, samt goda kunskaper i engelska
Personliga egenskaper värderas högt inom denna roll och för att trivas i rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga och en positiv inställning. I rollen som säljsupport arbetar du tätt ihop med ditt team, därför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Och när det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och tar egna initiativ för att nå dit. Därtill tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.