IT-support

IT-support

Är du en serviceinriktad person som vill arbeta med IT-relaterad problemlösning? Vill du dessutom arbeta på en öppen och familjär arbetsplats där du får möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper? Vi söker nu en teknisk kunnig person till Intrum som kommer arbeta med den allmänna IT-supporten i Göteborg.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 4 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Intrum.

Om företaget

Intrum är ett välkänt kredithanteringsföretag. Deras uppdrag är att skapa en sund ekonomi i samhället. De är verksamma runt om i Europa med omkring 8000 anställda i 27 länder. Företaget finns på flertalet orter i Norden och Sverige. I Sverige är det omkring 450 medarbetare. På arbetsplatsen råder en familjär stämning och nu letar vi efter en person som vill vara en del av servicedeskteamet.

Arbetsuppgifter

I rollen som Supporttekniker ingår du i ett supportteam om fyra personer som jobbar både onsite och remote. Tillsammans stöttar ni organisationen i IT-relaterade ärenden avseende programvara och hårdvara där fokuset ligger på hårdvarurelaterande ärenden. Det kan exempelvis handla om felsökning, installera datorer, mobiltelefoner, nätverk eller skrivare. Du arbetar tillsammans med övriga i teamet samt infrastruktursleverantören för att lösa de tekniska ärendena på företagets kontor i både Stockholm och Göteborg. Arbetet utförs per telefon, teams, mail och onsite i kontorslandskapet. Du ansvarar för att analysera och bedöma inkommande ärenden från användarna som är företagets anställda. Ärenden som du ansvarar för är både incidenter, beställningar samt mindre projekt.

Du hanterar även nybeställningar av hårdvara som datorer och mobiltelefoner. En viktig del är att säkerställa så datorn är färdig för användning när den delas ut. Utbyte av datorer där leasingavtal går ut är också en viktig del i denna roll. Variationen av arbetsuppgifter är stor och du kommer få en gedigen introduktion samt arbeta tätt tillsammans med teamet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom IT
* Meriterande med arbetslivserfarenhet av Servicedesk eller IT-support
* Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
* God datorvana och kunskaper inom Windows och Office-paketet
* Erfarenhet av Active Directory, SharePoint, nätverk eller SCCM är meriterande

Vi tror att du som söker tjänsten har ett stort intresse för teknik och trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter där du ser det som motiverande att ta egna initiativ. Du har viljan och intresset att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en social roll med många kontaktytor och har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt.

Övrig information

Start: Mars
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 19 mars 2023 (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.