Har du grundläggande kunskaper inom ekonomi och ett öga för detaljer? Är du nyfiken som person och har en hög ambitionsnivå med vilja att alltid prestera på topp? Här erbjuds du ett roligt 6 månaders uppdrag hos Connect!
Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetConnect är återförsäljare inom IT-drift, telefoni, dokument- och mötesteknologi. Deras kunder finns i små- och medelstora företag samt offentliga verksamheter. Connect erbjuder ett brett utbud av tjänster inom digitalisering, rådgivning, infrastruktur och drift samt inom säkerhet. I över 20 år har Connect levererat varor och tjänster inom IT-sektorn och hjälper kunder genom sitt breda utbud av såväl IT-konsulttjänster som service för skrivare. Här får du vara en del av ett företag som ständigt utvecklas.
ArbetsuppgifterI rollen som redovisningsassistent arbetar du med Connects fakturahantering. Du tar emot inkommande fakturor där du säkerställer korrekthet och kvalité innan du konterar och registrerar dem i företagets system. Vidare säkerställer du att leverantörsfakturorna betalas i rätt tid samt kontrollerar och hanterar de påminnelser som inkommer. Du vidtar åtgärder som krävs för att slutföra processen i tid och har kontakt med både interna och externa parter. Därtill skapar du underlag för betalningar som sedan skickas vidare för attestering.
Du blir en del av ett litet dedikerat team där du initialt får en introduktion. Du driver och förvaltar processen kopplat till leverantörsfakturor framåt, det genom att förbättra och automatisera hanteringen av fakturaflödet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
* Ta emot inkommande fakturur och registrera dem i företagets system
* Säkerställa att leverantörsfakturorna betalas i tid
* Skapa underlag för betalningar
* Gymnasialutbildning inom ekonomi, meriterande med eftergymnasial utbildning
* Grundläggande ekonomikunskaper
* Har genomfört praktik eller har arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra
* God system- och datavana, meriterande med kunskap i Ascendo och Visma Business
* Flytande kunskap i svenska
Som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte av nya utmaningar. Vid behov kan du ändra ditt synsätt och förhållningssätt och kan prioritera rätt saker. Vidare ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. För att lyckas i rollen är du handlingskraftig och du ser lösningar framför hinder i ditt arbete.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Område | Göteborgs stad |
Yrkesroll | Ekonomi, Administration |
Typ av anställning | Heltid |
Hemsida | http://www.bravura.se |
Sista ansökningsdag | 27 mars 2023 (52 dagar kvar) |