Senior Account Manager Adecco!

Senior Account Manager Adecco!

Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Vi har ett fantastiskt uppdrag: att bidra till våra kunders och individers framgång genom att matcha rätt kompetens!

Här kommer du i rollen som Senior Account Manager att ha en viktig roll i att vara med och bidra och utveckla The Adecco Groups spännande tillväxtresa.

Du kommer till en framtidsorienterad verksamhet med stor potential, med en bred produktportfölj och med tydliga strategier framåt!

Om rollen

Som Senior Account Manager har du ansvar för dina egna befintliga kunder samt prospektering av större och mindre kunder. Du bearbetar och utvecklar ständigt ditt nätverk både extern och internt. Du förstår att det är tillsammans vi når våra mål.

Du arbetar mot uppsatta mål i ett företag med en stark prestationskultur, vilket kommer att vara utvecklande både för dig som individ och för dig i din profession.

Du är del av Adeccos nationella säljteam med Göteborg som utgångspunkt och du rapporterar till Operational Sales Manager.

Du är en affärsorienterad doer som skapar mervärde för dina kunder och bygger upp och utvecklar goda affärsrelationer och framgångsrika samarbeten!

Vi erbjuder en bred produktportfölj. Vi erbjuder en verksamhet där du är synlig och det du gör har en påverkan och mening.
Vi erbjuder en uppmuntrande och lärande organisation med tydlig riktning och strategier framåt.

Vad du kommer göra

I rollen som Senior Account Manager förväntas du planera, leda, bearbeta och utveckla affärerna på strategiskt utvalda prospekt och kunder. Du ansvarar för samordning av säljarbetet i samarbete med de operativa leveranskontor och med en tydlig kundstrategi.

Du ansvarar för att ta fram en aktivitetsplan för identifierade prospekts samt utveckla företagets befintliga kunder. Du arbetar metodiskt, strukturerat och smart i meningen att du kartlägger och planerar dina aktiviteter samt fullföljer dessa.
Du ser kontinurligt över och justerar och anpassar aktiviteter med syfte att nå uppsatta mål. Du kommunicerar dessa till berörda stakeholders internt.

Om dig

Du är en ansvarsfull person med ett tydligt eget driv och en stark vilja att lyckas i syfte att uppnå målet att göra goda affärer och utveckla dem.

Du är en utpräglad nätverkande person som är nyfiken på både andra människor, företag och vår omvärld. Du verkar kundnära och tar reda på och lär dig om våra kunders verksamheter för att förstå vad våra kunder behöver.

Vi ger dig frihet under ansvar där din förmåga till självledarskap och ansvarsfulla beteende bidrar till framgång. Din förmåga att hantera affärsrelationer och din erfarenhet av tjänste- och relationsskapande försäljning kommer att hjälpa dig i rollen som Senior Account Manager.

Du är trygg i din roll och har ett konsultativt och rådgörande förhållningssätt mot dina kollegor. Du bidrar med din erfarenhet och best practise till organisationen.

Du kan genom din erfarenhet påvisa positiva resultat på uppsatta mål och på vilket sätt du har uppnått dessa.

Förutom beskriven förväntad erfarenhet och beteenden, för att bli framgångsrik ser vi att du har:

  • Minst 3–5 års erfarenhet från B2B och gärna från bemanningsbranschen och då i en liknande roll med beskriven erfarenhet alt från en liknande bransch med beskriven erfarenhet.
  • Ett upparbetat nätverk.
  • Fullgången gymnasieutbildning. Det är meriterande med akademisk utbildning.
  • Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.

Tjänsten innebär många kontaktytor och möten med kunder och kollegor på kontor i den region du ansvarar för, så resor är en del av tjänsten.

Ansökan

I rollen som Senior Account Manager utgår du ifrån vårt kontor i Göteborg. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor, är måna om våra medarbetares välmående och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och för denna roll tjänstebil.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, sista dag för ansökan är 2 februari. Vänligen bifoga CV. Notera att vi ej efterfrågar personligt brev. Vi accepterar ej ansökningar via epost.

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Acquisition Talent Specialist Jaana Shalabi på mail: jaana.shalabi@adeccogroup.com

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se
Sista ansökningsdag 2 feb 2023 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Det är en spännande tid att vara en del av vårt team! Vi är stolta över att vara ett ledande globalt företag vars kunskap är efterfrågad och vi bryr oss om att göra det bästa jobbet vi kan för att säkerställa en bättre framtid för alla. Vi gör detta genom att bygga vår Future@Work strategi som ett enat team av 30 000+ kollegor som arbetar i över 60 länder globalt.

Du får tillgång till en mängd intressanta jobb och karriärer över vår omfattande portfölj av globala varumärken. Vi ger våra kollegor möjlighet att arbeta på de smartaste och mest effektiva sätten för att uppnå total balans mellan kraven i både deras jobb och liv i övrigt. Det är därför vi ger dig den autonomi och det stöd du behöver för att arbeta på det sätt som gör dig mest produktiv, agil, trygg och insiktsfull.

Att sätta människor först, jobba med en kollektiv anda och konstant vilja utvecklas - det är vad vi står för på Adecco Group. Här är vi alla individer med ett unikt perspektiv på den värld vi lever i. Det är det som gör oss starkare. Vem du än är och oavsett din bakgrund kan du vara dig själv. Vi strävar efter att bygga vidare på de attribut som gör dig till den du är. Vi erbjuder kompetensutveckling på flera olika sätt, som vi hoppas stillar din nyfikenhet samtidigt som vi delar färdigheter, kunskaper och expertis för att växa tillsammans.

Var med och påverka där det verkligen behövs.

Som en av världens största arbetsgivare tror vi på talang oberoende av bakgrund och fokuserar på de olika och unika färdigheter som våra medarbetare har med sig. Vi strävar efter att främja en kultur av tillhörighet och syfte, en miljö där alla kan trivas och känna sig engagerade och där skillnad respekteras och värderas. Vårt engagemang för rättvisa, lika möjligheter, inkludering och mångfald är en del av vårt bredare engagemang för att respektera grundläggande mänskliga rättigheter i hela vår värdekedja. Adecco Group är stolt över att vara en arbetsgivare för lika möjligheter.