Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Nämndsekreterare till offentlig verksamhet

Har du erfarenhet av att jobba som nämndsekreterare? Är du noggrann gillar att jobba administrativt? Då är detta något för dig! Vi söker nu en nämndsekreterare till vår kund i Göteborg.

Om tjänsten

Ditt ansvarsområde som nämndsekreterare kommer att innebära att stötta nämnden och dess ledamöter i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifterna kan vara allt från att hantera kalendrar och möten till att sammanställa handlingar inför nämndens möten och ta protokoll.

I din roll som nämndsekreterare kan ansvarsområdet innefatta:
- Att stötta nämnden och dess ledamöter i det dagliga arbetet
- Hantera kalendrar och möten
- Sammanställa handlingar inför nämndens möten och ta protokoll
- Allmän administration
- Koordinera arbetsuppgifter mellan nämndens ledamöter

Detta är ett konsultuppdrag på 100%. Arbetstiderna är 08.00-16.30. Det finn en viss möjlighet till flexibel arbetsplats vid enstaka tillfällen.

Om dig

Vi söker dig som är ordningsam och strukturerad i ditt arbetssätt med ett öga för detaljer. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och flexibel i ditt arbetssätt. Det är också positivt om du har förmågan att vara kreativ i att finna lösningar och se nya möjligheter. Vidare ser vi att du har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att jobba i team liksom självständigt.

Önskade kvalifikationer
- Minst 1 år erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller inom liknande administrativ funktion
- Mycket god vana av att arbeta med dator och system som arbetsverktyg, såsom MS Office och SharePoint, är meriterande
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska språket, i tal och skrift

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord

Nämndsekreterare, Administration, Handläggning, Göteborg, Handläggare, Offentlig verksamhet

Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
29 mars 2023 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare