Teknisk innesäljare till Fagerberg

Teknisk innesäljare till Fagerberg

Har du ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av innesälj? Vill du vara en del av ett innovativt företag inom ventiler och instrument för processindustrin som genomsyras av en entreprenöriell företagskultur och stark teamkänsla? Är mixen av kundkontakt, teknik och försäljning något för dig? Fagerberg erbjuder goda arbetsvillkor, bra förmåner och framtida utvecklingsmöjligheter! Varmt välkommen med din ansökan!



Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta brett med administrativa arbetsuppgifter och supportera distriktets kunder och Fagerbergs utesäljare som befinner sig runt om i Sverige. Det kan exempelvis vara frågor gällande prisuppgifter, anbud, leveranstider, orderhantering m.m. Detta så att utesäljaren får den nödvändiga support som krävs för att säkerställa nöjda kunder och ett fortsatt orderinflöde.

Du kommer bland annat att arbeta med:

  • Handlägga kundorder, skicka beställningar till leverantörer, godkänna ordererkännanden och kontrollera priser, leveranstider, produkter och teknisk dokumentation m.m.
  • Mot kunder utarbeta anbud som tekniskt motsvarar kundens krav med rätt produkt på rätt applikation.
  • Vid behov och överenskommelse med chefen agera som projektledare, och ansvara för att projektmöte hålles med relevanta deltagare.
  • Att löpande bevaka kundorder och leverantörsbeställningar enligt gällande rutinbeskrivning.
  • Kommunicera med utesäljarna och övriga inblandade och svara för att fastställda prisnivåer, rabatter, försäljningsvillkor samt kundregister upprätthålles med ständiga uppgraderingar.
  • Supporta kunder via telefon.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är
  • Besitter ett tekniskt intresse, exemplifiera gärna detta i din ansökan.
  • Har en fullständig gymnasieutbildning, meriterande om den är tekniskt inriktad.
  • Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av en tidigare teknisk- och säljinriktad roll.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
  • Har goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har:

  • Någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik/automation.
  • Arbetat i något affärssystem - gärna Navision/Business Central
  • Tidigare erfarenhet av CRM-systemet LIME

Som person är du:

  • Strukturerad
  • Kommunikativ
  • Serviceinriktad
  • Har en god samarbetsförmåga


Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning
  • Placering: Västra Frölunda

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Mer info
Område Utland
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se
Sista ansökningsdag 22 maj 2023 (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se