Löneadministratör sökes till Veidekke!

Löneadministratör sökes till Veidekke!

Har du erfarenhet av löneadministration? Gillar du att vidareutveckla processer? Veidekke söker ännu en processdriven löneadministratör! Ta chansen och sök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som löneadministratör kommer du att arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen. Lönearbetet görs i Agda PS. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att se till att tidsrapporteringen fungerar som den ska samt att kontrollera exempelvis sjuklöner, tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, pensioner och försäkringar, statistik, kontrolluppgifter, utlägg och reseräkningar. Du kommer även att sköta administrationen kring företagets bilar. För den pedagogiska finns alla möjligheter att vara med och utbilda internt anställda inom Veidekke kring lönesystem och rapportering. Du kommer att ha daglig kontakt med medarbetare och chefer ute i organisationen.

Du kommer att arbeta runt 80% med löneadministration. Resterande 20% avser arbete med processarbete och vidareutveckling. Utvecklingen kommer innefatta förbättringar av rutiner och arbetssätt kopplat till ett kommande byte av lönesystem inom koncernen. I dagsläget sköts en del av arbetet manuellt. Veidekke tror starkt på att en automatisering kommer kunna hjälpa dem att arbeta mer effektivt. Var med och led den utvecklingen. Har du ett systemperspektiv, ett logiskt seende där du förstår hur saker och ting hänger ihop samt gillar att förbättra processer tror vi att du kommer att passa utmärkt i denna roll!

Introduktionen genomförs av seniora kollegor som alltid finns när till hands i det dagliga arbetet. Veidekke värdesätter högt att det ska finnas en teamkänsla och att alla har roligt ihop på arbetplatsen.

Din profil

Skallkrav:
  • Ekonomiutbildning och erfarenhet av löneadministration i 2 år och uppåt/alternativt en gedigen erfarenhet av löneadministration
  • Svenska i tal och skrift
Meriterande:
  • Erfarenhet av löneraporteringssystemet Agda
  • Tidigare jobbat med avtal, gärna byggavtal
  • Jobberfarenheter från olika bolag
För denna tjänst ser vi att du är en person som gillar ordning och reda och har vilja att driva ditt arbete och processer framåt. Du bör ha ett logiskt seende över hur saker och ting hänger ihop och förstår helheter och samband. Du har förmåga att arbeta självständigt men har även en god samarbetsförmåga inom arbetsgruppen samt inom organisationen.

Villkor

Placeringsort: Göteborg
Startdatum: Omgående enligt överenskommelse
Arbetstider: 08.00-16.30
Omfattning: Heltid, tillvidareanställning

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Framtiden
Sista ansökningsdag 30 aug 2019 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Veidekke är Skandinaviens 4:e största bygg, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag. Veidekke Entreprenad AB söker nu efter en ny kollega till deras arbetsgrupp där der råder en god och glad sammanhållning. Du kommer att tillhöra lönaavdelningen som består av 7 kollegor med både juniora och seniora medarbetare. Placering: Veidekkes lättillgängliga huvudkontor i Göteborg. Mer information om tjänsten och företaget ges vid en intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.