Ekonomiansvarig sökes till innovativa UNJO AB!

Ekonomiansvarig sökes till innovativa UNJO AB!

Är du redo för nästa utmaning som ekonomiansvarig? Gillar du tanken om att jobba på ett mindre företag där Du blir en del av företagsfamiljen? Vill Du vara personen med helhetskoll på företagets redovisning? Då har du hittat rätt.

Dina arbetsuppgifter

Inledningsvis i din roll som ekonomiansvarig kommer du att få gå bredvid nuvarande ansvarig och lära dig hur Unjo jobbar. Efter detta kommer du att ha kontakt med CEO för att bolla frågor som uppkommer. Du kommer tidigt att få ta ansvar för företagets redovisning, men förståelsen för att man är ny finns.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ansvarig för den helheten och den löpande bokföringen. o Leverantörsfakturor
  • Kundfakturor
  • In och utbetalningar
  • Moms och arbetsdeklarationer
  • Avstämningar för balanskonton
  • Ta fram resultaträkningar
  • Årsbokslut
Rollen är bred och Du kommer med tiden bli ett stort kugghjul i det lilla bolaget. Din kunskap och kompetens kommer utvecklas kraftigt då Du får ta del av hela företagets ekonomi. Unjo är ett tekniskt bolag, därför är det viktigt att man tycker teknik är kul och vill jobba i denna bransch.

I din roll ingår INTE löner.

Din profil

Vi söker dig som har ett ekonomiskt intresse och tycker teknik är kul. Du blir glad av tanken att få ta ansvar och utvecklas i din roll som ekonomiansvarig. Att nå i mål och ha kul på vägen är ett starkt fokus hos dig. För att lyckas i rollen krävs det att du tycker ekonomi är genuint kul och du är engagerad i ditt arbete, där noggrannhet är fokus. Du är kunskapshungrig och vill ta nästa steg i din personliga utveckling.

Skallkrav:
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, lägst YH-utbildning.
  • Svenska och engelska i tal och skrift.
  • Erfarenhet av VISMA
Starkt meriterande:
  • Tidigare dokumenterad erfarenhet från redovisningsarbete.
  • Erfarenhet av att ha jobbat som ekonomiansvarig.
  • Tyska språkkunskaper.
Villkor

Startdatum: Omgående
Placeringsort: Mölndal, Göteborg.
Arbetstider: 8-16:30 (Flexmöjligheter finns)
Omfattning: 100%

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen.
Mer info
Kontaktperson Johan Hultman
Telefon 076-163 18 60
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Framtiden
Sista ansökningsdag 2 apr (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Unjo AB grundades 1996 och har vuxit markant sen dess. Idag utvecklar, konstruerar och tillverkar man kundanpassade motorstyrningar och motorsystem. Specialiteten hos Unjo AB ligger i att ha kärnkompetens inom bolaget och leverera den optimala lösningen för varje specifik kund. Företaget säljer både standardiserade produkter och projektlösningar.

Företaget har slutfört projekt mot många olika branscher, t.ex. medicinteknik, automatisering, försvar/flygindustri, konsumentprodukter, bilindustri till fastighetsautomation och elektriska handverktyg. Inget projekt är omöjligt!

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.