Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med förstalinjensupport inom Användarstöd IT.

Användarstöd IT är SPOC (Single Point of Contact) för Trafikverkets medarbetare när det gäller it och telefoni. Vi ger stöd och support till myndighetens användare men även till externa aktörer, som använder Trafikverkets system. Arbetet består till största del i att ta emot, registrera, prioritera och lösa alternativt eskalera ärenden som kommer in till oss via telefon eller epost. Det ingår också att hjälpa till med att hålla vår kunskapsdatabas, Wicky uppdaterad.

Användarstöd har öppet mellan kl. 07.00-19.00, måndag till fredag och du kommer att ha schemalagd arbetstid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
  • har gymnasie- eller yrkeshögskoleutbildning inom it-området
  • har några års erfarenhet av att ge användarsupport via telefon
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och har svenskt medborgarskap
  • brinner för support och att hjälpa andra. Du gillar att arbeta i ett team där man hjälper varandra men klarar också av att arbeta självständigt. Du trivs med en omväxlande och tempofylld vardag där du som en god problemlösare kan vara med och göra skillnad. Vi ser gärna att du är en driven person som vill vara med att utveckla verksamheten. I jobbet är det viktigt att kunna vara strukturerad och att följa rådande föreskrifter. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper då du kommer att ingå i ett team som har ett gemensamt uppdrag och ansvar.
Det är meriterande om du
  • är ITIL-certifierad
  • har kunskaper/erfarenheter från en bred it-supportverksamhet
Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2018-06-25

Upplysningar

SACO Kjell Israelsson
0101257225

ST Håkan Engström
0101232014

SEKO Sven-Gunnar Billman
0101257255

Rekryterande chef Lena Sabel
0101254950
Mer info
Kontaktperson Kjell Israelsson
Telefon 0101257225
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 25 juni (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Trafikverket ansvarar för den långsiktiga planeringen av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. I vårt uppdrag ingår också att bygga, underhålla och sköta driften av statliga vägar och järnvägar. Vi är samhällsutvecklare som planerar för helheten och vi ska skapa förutsättningar för ett effektivt transportsystem med säkra och miljöanpassade transporter - alla ska komma fram smidigt, grönt och tryggt. Vi är cirka 6 500 medarbetare och huvudkontoret ligger i Borlänge.