Kundtjänstmedarbetare B2B

Kundtjänstmedarbetare B2B

På Tingstad älskar vi entreprenörer.
I 60 år har vi hjälpt dem med det där som bara ska funka: kaffekoppen, presentpapperet, salladsskålen, lyxetiketten, matkassen och arbetskläderna. Detaljer är vår passion. Det har gjort att vi under 2018 hjälptes åt att omsätta 2,3 miljarder.
Vi fortsätter växa och söker nu nästa Tingstadperson: dig som är öppen, nyfiken, lättlärd och tycker om att arbeta. Se mer om oss i filmen längre ner.


KUNDTJÄNST PÅ TINGSTAD

Söker du ett jobb på ett modernt B2B företag med stark tillväxt, hög kundnöjdhet och vill vara en del av en positiv och driven personalstyrka i en trevlig arbetsmiljö? Då är detta jobbet något för dig.
Du blir en representant för ett varumärke som är starkt förknippat med hög kvalitet, konkurrenskraftiga priser och marknadens största e-handelssajt för B2B.

Vår kundtjänstavdelning omfattas av flera processer och är ett viktigt nav i företaget. Engagemang, kundfokus och ärlighet präglar vår verksamhet och i synnerhet vår försäljning.

Som anställd på Tingstad ingår du även i företagets generösa vinstdelningsprogram.

OM JOBBET

Vi söker kundtjänstmedarbetare som brinner för service och försäljning. Genom telefon, e-post och chatt hjälper du våra företagskunder med frågor rörande vårt sortiment, returhantering, rådgivning och orderläggning. Du har en viktig roll där du bygger både förtroende och relationer med våra kunder.

VI ERBJUDER DIG

  • Familjeägt storföretag med stark entreprenörsprägel
  • 15 duktiga och hjälpsamma kundtjänstkollegor
  • Generöst vinstdelningsprogram
  • Tjänstepension
  • Kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag
  • Placering nära Göteborg, 5 minuter från
    centralstationen med bil
  • Trevlig och fräsch arbetsmiljö
  • Anställning på ett tryggt och stabilt företag med stark tillväxt
  • En medarbetaranda som präglas av god sammanhållning och positiv attityd
  • Snabba beslutsvägar och utrymme för nya idéer


DU SOM SÖKER

Vi söker inte dig med rätt CV, utan dig med rätt inställning!

  • Du är en god teamplayer, gillar högt tempo och är duktig på att föra dig i telefontamtal som du håller i en god och trevlig anda.
  • Du behöver kunna tala och skriva svenska flytande och det är meriterande om du även talar ett andra språk.
  • Datorvana och god kännedom om Office-paktet är en förutsättning.

OM TJÄNSTEN & ANSÖKAN

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg ca 2 km från Centralstationen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast enligt gemensam överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 27 september, men intervjuer och urval kommer dock att ske löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag.

Är du sugen på att starta igång hösten med en anställning hos oss?

Skicka ett personligt brev och ditt CV till: amanda.vikingsson@tingstad.se

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Amanda Vikingsson
Telefon 031-7072000
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.tingstad.se
Sista ansökningsdag 27 sept 2019 (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tingstad är Nordens ledande distributör av förbrukningsmaterial, arbetskläder och utrustning till företagskunder inom de flesta branscher.

Vi är ett familjeägt företag med huvudkontor och logistikcenter i
Göteborg och försäljningskontor på ytterligare
12 orter i runt om i Norden.

Företaget omsatte år 2018 2,3 mdr SEK och vi är drygt 450 anställda.

Vår verksamhet är miljö- & kvalitetscertifierad.