Norsktalande Customer Support

Norsktalande Customer Support

OM TJÄNSTEN:
OIO söker för kunds räkning en norsktalande Customer Support. Du blir en del av ett härligt gäng som består av cirka 25 medarbetare på Customer Care som samtliga arbetar mot varsin marknad i Norden.

Rollens fokus är B2B och du kommer att arbeta med telefon och mail som främsta redskap i syfte att ge support till bolagets kunder rörande leveransbesked, reklamationer eller skicka offerter. Du kommer även att lägga order i systemet samt stötta kunder som lägger order via bolagets webbutik. Det dagliga arbetet hanteras automatiskt via ett system som fördelar samtal baserat på tillgänglighet och språkkompetens. I snitt tar man ca 10-15 samtal per dag och ansvarar även för en gemensam mailslinga dit kundfrågor kommer.

Sammanfattningsvis kommer du att:
  • Ta emot inkommande samtal rörande beställningar, leveransbesked eller ändring av order
  • Skapa offerter och anbud
  • Behandla reklamationer och arbeta mot bättre kundnöjdhet
  • Följa upp problem och förfrågningar tillsammans med övriga kollegor
VI SÖKER DIG SOM:
  • Har tidigare erfarenhet av liknande roll eller arbetat i en serviceroll med god vana av att hantera kunder
  • Talar norska på mycket god nivå i tal och skrift. God norska i tal är avgörande för att lyckas i rollen och går därför före skrift - språkkunskaper testas
  • Talar och skriver flytande engelska. Talar du även svenska är det ett stort plus.
Som person är du strukturerad, initiativtagande och brinner för att erbjuda fantastisk service i varje kundkontakt. För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och inte väntar på att få arbetsuppgifter till dig utan vågar testa själv och gör detta med stor nyfikenhet och driv. Då rollen innefattar flera arbetsmoment krävs också att du kan prioritera rätt och inte stressar upp dig i onödan.

OM KUNDFÖRETAGET:
Vår kund är ett bolag som förser sina kunder globalt med programvara, instrument och förbrukningsprodukter inom life-science. Man är totalt ca 1000 anställda i Sverige där anläggningen i Göteborg fungerar som en distributionscentral där arbetet framförallt är fokuserat till lagerhållning och logistik samt Customer Care.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag där tanken är att du efter 6 månader blir anställd hos vår kund förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

ÖVRIG INFO:
  • Omfattning: Heltid, dagtid
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktperson: Dino Segetalo
  • Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 1 juni 2022 (9 dagar kvar)