Senior Paid Social Specialist till GroupM!

Senior Paid Social Specialist till GroupM!

GroupM är en av Sveriges största mediabyrågrupper och de växer så det knakar. I Sverige har de 350 medarbetare och utökar just nu sitt team av specialister inom Paid Social. Här får du chans att på riktigt växa inom bolaget, - och jobba med kunder både på global och lokal nivå inom alla branscher. GroupM är nämligen en del av WPP - en av världens största koncerner inom marknadskommunikation med över 190 000 medarbetare globalt, där du får härlig utväxling av arbetskamrater världen över.

Om tjänsten och teamet

Som Senior Paid Social Specialist på GroupM kommer du att leda ett dedikerat team och arbeta med annonsering i sociala medier för några av Sveriges och världens mest ambitiösa varumärken. Tillsammans med marknadsledande teknologi och i ett nära samarbete med plattformarna är du med och testar nya kreativa format och lösningar.

Du kommer att ingå i ett team om ca tjugo specialister som rapporterar till Head of Operations Paid Social. Du kommer även ha en Agency Lead som blir din coach och tillsammans med dig ser till att du utmanas och utvecklas i det dagliga arbetet.

Ansvarsområden

I din roll ingår att leda arbetet för dina kunder och säkerställa att ni håller högsta nivå i leveranserna samt för relationen mot kund. Du leder arbetsfördelningen i ditt team av juniora specialister, där du fördelar ut prioriteringar och uppgifter i kampanjhantering för att ni gemensamt ska lyckas uppnå uppsatta KPI:er.
  • Kampanjhantering och optimering i plattformar som Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, Snapchat, LinkedIn, Twitter och TikTok
  • Strategi och rekommendation för annonsering i sociala medier som val av plattform, budget, KPI, målgrupp, format, frekvens, test och input på kreativt material
  • Analys, utvärdering och rapportering utifrån definierade målsättningar och KPI:er
  • Presentation av resultat i kund- och byråmöten
  • Coacha och fördela operativa arbetsuppgifter inom ditt team på ett sätt som skapar en lärande miljö för juniora specialister.
Låter rollen intressant? Det hoppas vi - vänta inte med att skicka in din ansökan, intervjuer sker löpande.

Vem tror vi att du är?

Du har några års erfarenhet av digitala medieköp, antingen på byrå eller hos annonsör. Du har jobbat operativt och är duktig på analytiskt tänkande, är nyfiken och drivs av att förbättra dina resultat - därför vill du nu ta nästa steg i att utveckla din karriär. Du tycker om att coacha och dela din kunskap med andra, och tänker gärna kreativt och stort för att skapa de bästa strategierna inom social för våra kunder.

Du är socialt skicklig och tycker det är kul att engagera kunder och att bygga förtroende i dina relationer med dem. För att lyckas bra med detta ansvar ser vi att du kan arbeta självständigt och är noggrann och organiserad i ditt sätt.

Kvalifikationer
  • Universitetsexamen eller relevant yrkesutbildning inom digital marknadsföring
  • 2-3 års erfarenhet av digitala medieköp, antingen på mediebyrå eller hos annonsör
  • Grundläggande kunskaper i Facebook Business Manager
  • Goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel
  • Mycket goda kunskaper i engelska och (svenska) i både tal och skrift
Vad får du som medarbetare på GroupM?

Här får du tillhöra ett stort team av lättsamma och prestigelösa specialister, där det är högt i tak, stor gemenskapskänsla och där nya idéer välkomnas. På GroupM värderas balansen mellan arbete och fritid.

Du får sitta i fina lokaler på Birger Jarlsgatan med många gemensamma ytor där man kan umgås och utbyta idéer över en kaffe eller en pinnglass ur egen frysbox. Du kommer senare under din anställning att ha chans till vidareutbildning och spännande möjligheter att arbeta och göra utbyten från andra kontor i världen.

Ytterligare några förmåner:
  • Friskvårdsbidrag om 3 000 kr/år och flertal attraktiva personalförmåner
  • Marknadsmässiga pensionsvillkor och privatrådgivning av pension via vår samarbetspartner Nordea
  • Företagshälsovård via Feelgood och en extra hälsoförsäkring via Euro Accident
Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (37,5h/v) med tillträde så snart som möjligt. Sex månaders provanställning tillämpas.

Du utgår från huvudkontoret på Birger Jarlsgatan i Stockholm eller på Södra Hamngatan i Göteborg.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Nyckelord: digital marketing, paid social
Mer info
Kontaktperson Sara Giordano
Telefon 0765362720
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Place
Sista ansökningsdag 14 okt 2022 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Välkommen till The Place Det är vi som är The Place - Where happy work happens. Det betyder att vi har jobben för dig som, liksom vi, vill må bra och utvecklas på jobbet. Vi vet nämligen att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. Vi är The Place to be helt enkelt. Happy Workday! Join The Place Vi sätter glädje först! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Några förmåner som medarbetare hos The Place: En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel Onboardingplan Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m. Friskvårdsbidrag Specialerbjudanden Mentorskap Nätverksträffar Kompetensutveckling Vänta inte på bättre tider - intervjuer sker löpande för de flesta av våra roller och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt! Vår historia The Place är rekryterings- och kompetensföretaget som var med och byggde bemanningsbranschen för 30 år sedan. 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place. På The Place vilar vi tryggt på vår långa erfarenhet men utmanar den bransch som vi en gång var med och skapade. Du kommer att märka att vi gör saker lite annorlunda - och bättre.