Account Manager, Professional

Account Manager, Professional

Att jobba på Telia innebär många möjligheter - moderna arbetsredskap, spännande kundmöten och underbara kollegor. På Telia får du möjlighet att jobba där du är och vi letar dig som värdesätter en långsiktig relation med din arbetsgivare. Vi har ett stort kundfokus och din roll som Account manager är viktig för våra kunders utveckling där du är motorn och hjärtat. Telia erbjuder många förmåner och utbildningar till sina medarbetare och i gengäld förväntar vi oss en engagerad, driven och motiverad kollega som vill stanna hos oss långsiktigt.

Din nästa möjlighet?

Som Account Manager på Telia kommer du ha en betydelsefull roll i dina kunders digitala utveckling. Telia har gått från att vara Sveriges bästa mobiloperatör till att bli ett av de bolagen som driver den digitala utvecklingen framåt i Sverige - detta med stor hjälp av branschens bästa produktportfölj. Den digitala utvecklingen bidrar även till ökad Hållbarhet, vilket är av största vikt både för oss och våra kunder. Vi vill stötta och utveckla våra kunder även på deras Hållbarhetsresa.

Du kommer ställas inför komplexa men roliga situationer som ditt team stöttar dig att lösa på bästa sätt.

Så, har du stort intresse för digitalisering, hållbarhet, vara ansvarig för dina egna affärsprocesser och ta ett stort ansvar, är det här nästa jobb för dig!

Vem är du?

Vi tror att du har erfarenhet som Account Manager, fältsäljare eller nykundssäljare och är duktig kommunikativt för att få fram ditt budskap och skapa förtroende och tillit.

Våra kunder värdesätter långsiktiga relationer och vi som arbetsgivare ser gärna att vi får den relationen med dig. Att du tycker om och har stort engagemang för försäljning ser vi som en självklarhet och i gengäld får du en attraktiv lönemodell som vi hoppas ska stimulera till ett extra engagemang.

Jobbet fodrar en genuin nyfikenhet för att lära sig om IT och digitalisering som vi ser är framtiden. Du behöver vara redo för att lära dig produkter och tjänster i en bransch där nyheter lanseras i rasande takt. För att lyckas behöver du ha stort engagemang och driv att vilja se kundens behov, hitta en lösning och uppskatta den långsiktiga kundrelationen.

Du har:
  • Gymnasiekompetens - gärna har någon form av eftergymnasial utbildning.
  • Arbetat med proaktiv B2B-försäljning.
  • En stor ansvarskänsla över både kunder och planeringen av ditt vardagliga arbete.
  • God strukturkänsla och är noggrann.
  • Ett stort driv och värdesätter teamkänslan och vi-känslan.
Intresserad?

Är du intresserad av att få höra mer om tjänsten? Tveka inte på att höra av dig till mig, Jesper Landin på +46 10 48 49 132 eller via email jesper.landin@teliacompany.com.
Sista ansökningsdag är 2022-10-14
. Bakgrundskontroll ingår i våra rekryteringsprocesser

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 13 okt 2022 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That's how we make a difference for our customers in the big and in the small. That's how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.