Manager Customized Order Management

Manager Customized Order Management

Vill du vara med och digitalisera Sverige? Vi ska bli världens bästa leveransorganisation av produkter och tjänster inom Telecom och IT-sektorn. Jag heter Nicklas Frih och ansvarar för enheten 2nd-Line Delivery och söker nu en vikarierande ledare under 12 månader för vårt team Customized Order Management.

Är det här din nästa möjlighet?

Enheten är ansvarig för andra linjens orderhantering för våra allra största företagskunder inom området Voice samt ansvarar för en unik Servicedesk för ett par utpekade företagskunder. Som ledare inom denna enhet är du med och utvecklar enheten mot Telias strategi att vi ska bli den nya generationens Telekomleverantör. Det innebär en kulturresa och förändring i t.ex. vår IT-park och framförallt hur vi jobbar för att ge service till våra kunder på allra bästa sätt.

Här får du ett spännande och roligt jobb som innebär stort engagemang och uthållighet. Tillsammans med dina kollegor och dina medarbetare fortsätter du utveckla arbetssätt och att tänka nytt. Teamet består av 21 engagerade medarbetare som är placerade i Göteborg, Solna och Luleå. Vår strategi är att vi är på kontoret i första hand, men med en form av hybridarbetsplats så kommer det även att ges möjlighet eftersom att jobba på distans några dagar i veckan.

Företagssegmentet startar nu en förändringsresa vilket innebär att du har stora möjligheter att vara med och påverka hur vi ska utveckla vår verksamhet. 2nd-Line Delivery består av ca 200 engagerade medarbetare och finns på olika platser i Sverige; Solna, Luleå, Kalmar, Jönköping, Sundsvall, Norrköping och Göteborg.

Är det här du?
Till den här tjänsten söker jag en ledare som är målmedveten, coachande, utvecklande och samtidigt utmanande. Du letar hela tiden efter sätt att göra saker bättre och är lösningsorienterad. Fokus på kund- och medarbetarnöjdhet är en självklar del i ditt dagliga arbete samt att förstå vikten av att ta ett tydligt ansvar för hela kedjan från kundorder till leverans, installation och betalning.

Som ledare kommer du arbeta med ett värderingstyrt ledarskap som grundar sig i Telias värderingar.


Du arbetar effektivt sprider ditt kundfokuserade arbetssätt till dina medarbetare. Du är bra på att nå dina mål och skapar engagemang, entusiasm samt uppmuntrar till att ta eget initiativ och ansvar. För att nå målen behöver du vara målmedveten och har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift samt har mycket god samarbetsförmåga. Du har förståelse för den marknad vi befinner oss i och har dokumenterad erfarenhet av att målinriktat leda förbättringar och förändringar inom operativ verksamhet utifrån definierade och tydliga mål.

Dina personliga egenskaper:

- Målmedveten

- Lösningsorienterad

- Förändringsbenägen

- Involverande/lyhörd

Din erfarenhet:

- Ledarskap

- Målsättning

- Förändringsarbete

How?
Telias värderingar Dare, Care, Simplify är grunden i allt vi gör. För den här rollen lägger jag därför stor vikt på att du: Dare to lead by engaging with our customers and challenging ourselves. Care for our customers by providing solutions that are adapted to their needs. Simplify our teamwork by transparent communication, active collaboration and knowledge sharing.

Why?
We´re changing the industry, we´re digitalizing society, we´re creating the New Generation Telco to bring the world even closer - on the customers terms.

That´s the next chapter in our story, what´s yours?

Mer än bara ett jobb!

Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill stötta dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Intresserad?

Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på +46768327594 eller niklas.frih@teliacompany.com

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2022-12-11. Bakgrundskontroll ingår i våra rekryteringsprocesser.


Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!

Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Övrigt
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://www.teliacompany.com/sv/karriar/
Sista ansökningsdag 11 dec 2022 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That’s how we make a difference for our customers in the big and in the small. That’s how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.