Key Account Manager

Key Account Manager

Vill du vara en del av en organisation med fokus på hållbarhet, kvalitet och precision där du också har internationella kontakter? Ser du möjligheter i att vara delaktig i en organisation under förändring? Då har TNT Sverige AB utmaningen för dig.

Om företaget

TNT, ett FedEx-företag, är ett av världens största expressleveransföretag. Dagligen levererar TNT Express nära en miljon försändelser, allt ifrån dokument och paket till pallgods. Företaget erbjuder bil- och flygleveranser i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien-Stillahavsområdet och Sydamerika. TNT Express omsättning var 6,9 miljarder euro under 2015.

Vad TNT erbjuder

TNT erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett internationellt företag med en produktportfölj i den absoluta framkanten inom transport och logistik mariknaden. Sedan den 25 maj 2016 är TNT en del av FedEx corporation och du kommer att arbeta i ett expansivt företag där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Du har stor frihet i ditt arbete och att utveckla relationen till kunderna i din portfölj.

I rollen som Key Account Manager blir du en del av TNT mission att vara ett globalt team med handlingskraftiga människor som binder samman affärer, marknader och människor på ett hållbart sätt.

Om tjänsten
Som Key Account Manager på TNT kommer du att verka i en miljö med mycket internationella kontakter där du ansvarar för att förvalta och utveckla kunder ur din existerande kundportfölj samt att skapa nya affärer. Du driver kundrelationer framåt med syfte att skapa mervärde för kunden samt merförsäljning för TNT. Arbetet sker många gånger i projektform tillsammans med interna avdelningar såsom Contract & implementation teamet. Hos TNT läggs stor vikt vid service och kvalitet såväl internt som externt till våra kunder. Vi är innovativa och flexibla. Våra kunder ska känna att vi är pålitliga.


Tjänsten är på heltid och placeringsorten är Göteborg. Tjänsteresor med övernattning förekommer.

Kvalifikationer:
  • Goda företagsekonomiska kunskaper och affärssinne.
  • Erfarenhet av kvalificerad försäljning, gärna inom transport och logistik.
  • Mycket god social förmåga och lätthet för att vinna kunders förtroende
  • Vana av att hålla presentationer inför större grupper
  • Är strukturerad och håller deadlines
  • Är resultatinriktad
  • Har förmåga att arbeta självständigt och driva projekt med internt stöd
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Du har också goda kunskaper i office paketet och erfarenhet av arbete i CRM/säljstödsystem
  • Har B-körkort (lägst)
Sista ansökningsdag: 26 juni 2018
För information: Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Thomas Bylund, 0702-644009
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 27 juni (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.