Ekonomiassistent till Älvstranden i Göteborg

Ekonomiassistent till Älvstranden i Göteborg

Är du en självgående ekonomiassistent inom leverantörsreskontran? Nu söker vi dig till Älvstranden Utveckling i Göteborg!

Söker du ett jobb där du får en viktig roll i ekonomiarbetet och samtidigt får arbeta i en miljö som värnar om samarbete? Då är det dig vi söker till Älvstranden Utveckling AB i Göteborg. De söker nu en ekonomiassistent som ska jobba med leverantörsreskontran på deras ekonomiavdelning. Här får du en chans att bidra med din noggrannhet, driv och erfarenheter inom ekonomi. Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi erbjuder dig en roll på Älvstranden Utvecklings ekonomiavdelning där du blir en viktig tillgång i arbetet med leverantörsreskontra och leverantörsfakturor. Du blir ett stöd för kollegor i organisationen gällande fakturafrågor och får på så vis en roll med många kontaktytor.

Vidare så får du jobba i ett värdestyrt bolag som värnar om hållbarhet. Älvstranden Utveckling AB i Göteborg är ett kommunalt bolag som jobbar med Vision Älvstaden med målet att främja och skapa en inkluderande, grön och dynamisk innerstad runt älven tillsammans med näringsliv och förvaltningar.

Dina framtida arbetsuppgifter
  • Tillse att ankomna fakturor i Palette skickas ut i flödet för godkännande och attest.
  • Betala leverantörsfakturor och hantera betalningspåminnelser.
  • Stämma av leverantörsreskontran vid bokslut samt periodisera kostnader.
  • Agera stödfunktion för organisationen vid frågor om hantering av fakturor i Palette.
  • Hjälp till och stötta vid registerunderhåll.
På ekonomiavdelningen kan även övrigt förekommande arbetsuppgifter tillkomma.

Rollen innebär också

I din kommande roll så kommer du jobba på ekonomiavdelningen där 13 personer jobbar med controlling och redovisning. Du sitter i fina kontorslokaler på Lindholmen med nära till vatten och kollektivtrafik. Dina arbetstider är kontorstider med möjlighet till flex. Tjänsten är konsultuppdrag som sträcker sig fram till årsskiftet och tilltänkt startdatum är i slutet av mars eller i början av april.

För oss på TNG är det viktigt att du känner dig trygg i din anställning hos oss, därför är det bra för dig att veta att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

VEM ÄR DU?

I rollen som ekonomiassistent söker vi dig som är trygg i arbetet med leverantörsreskontra och har jobbat självständigt med det i några år. Då du kommer få ett stort ansvar i arbete med leverantörsreskontra så ser vi att du som person är noggrann och ansvarstagande i ditt arbete. I din roll kommer du också agera stöd i olika fakturafrågor i Palette så därför ser vi också att du har en god social förmåga och uppskattar samarbete.

För att lyckas i rollen så är du van och snabblärd när det kommer till att jobba i olika ekonomisystem. Just nu pågår arbetet med att byta till systemet Agresso och vi ser gärna att du har jobbat i det systemet tidigare och vill bidra i arbetet med effektivisering av systemanvändningen inom ekonomiavdelningen. Du har tidigare erfarenhet av Palette och har goda kunskaper i Officepaketet.

INTRESSERAD?

Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Mer info
Kontaktperson Joacim Karlsson
Telefon 031-761 22 29
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://www.tng.se/
Sista ansökningsdag 31 mars (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TNG: Specialister på fördomsfri rekrytering och bemanning TNG är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och specialister på fördomsfri rekrytering. Vår vision är att se bortom fördomar vilket innebär att du söker jobb mer rättvist och fördomsfritt, vilket bidrar till en hållbar arbetsmarknad. TNG ser till kandidatens framtida arbetsprestation och kompetens, inte enbart CV-historik. Genom anonyma ansökningsprocesser, skräddarsydda arbetspsykologiska screeningtester och en transparent kandidatupplevelse utmanar TNG sina kunder att låta fakta gå före magkänsla, namn, ålder, kön och bakgrund när de rekryterar. Det bidrar till nya medarbetare och talanger, ökad mångfald, bättre lönsamhet och innovation hos våra kundföretag samt nya karriärmöjligheter för jobbsökare. Så här går det till när du söker jobb fördomsfritt: https://www.youtube.com/watch?v=ySMqqigPh10 TNG arbetar inom hela tjänstemannaområdet och har också rekryteringsspecialister inom TNG Tech, TNG IT Digital samt dotterbolaget Ada Digital. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Örebro, samt rekryterar och bemannar åt 400 kunder på 40 andra orter runt om i Sverige. Se alla våra lediga jobb just nu: https://www.tng.se/lediga-jobb Läs mer om vår fördomsfria rekryteringsprocess: https://www.tng.se/rekryterings-process Vill du jobba som konsult via oss? https://www.tng.se/jobba-som-konsult Vår hemsida: https://www.tng.se/