Swegon Group AB söker en Executive Assistant till sitt kontor i Göteborg

Swegon Group AB söker en Executive Assistant till sitt kontor i Göteborg

Vill du bli en del av ett team i en dynamisk miljö? Har du tidigare erfarenhet från rollen som administratör och trivs i en internationell miljö? Är du strukturerad och trivs i en koordinerande roll då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter

Rollen som Executive Assistant innebär en varierad arbetsdag med högt tempo. Du kommer att arbeta som support till företagets koncernledning. I arbetet ingår samordning och planering inför styrelsemöten, kontorsansvar för huvudkontoret i Göteborg, utbildningsadministration, konferens- och resebokningar, posthantering och dylika arbetsuppgifter inom det administrativa området. Du kommer att ha mycket kontakt internt men också externt. Utöver traditionella uppgifter kan du ha en projektledande roll där du ansvarar för konferenser och andra event som rör företaget.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som administratör tror vi att du har flera års erfarenhet av en liknande assisterande roll. Du har en god förmåga att ta egna initiativ samt klarar av att arbeta självständigt. Vi tror vidare att du har förmågan att strukturera och planera ditt arbete väl. Då arbetet innefattar mycket nära dialog med olika medarbetare i organisationen och att stötta i våra interna utbildningar så ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och vågar ta initiativ i dessa sammanhang. Du är alltid tydlig och transparent, håller vad som lovas, agerar professionellt och är affärsmässig i alla lägen. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Det är också meriterande om du har kunskaper i tyska. Du skall även ha mycket goda kunskaper i Officepaketet och du har lätt för att lära dig nya system/program.

Vi söker dig som:
  • Tycker administration och kontakten med människor är roligt!
  • Vi söker dig med erfarenhet från utbildningsadministration
  • Du är intresserad av och har förmåga att arbeta med utveckling av rutiner och arbetssätt och tycker om att lösa problem.
  • Har mycket goda kunskaper i Office paketet - MS Powerpoint, Excel och Word
  • Talar, skriver och förstår svenska och engelska flytande
  • B-körkort
Meriterande är
  • Erfarenhet av en liknande roll
  • Tyskakunskaper
Personliga egenskaper

Som person är du drivande och tycker om att arbeta som spindeln i nätet. Du kommer ha många olika ansvarsområden och det är viktigt att du har förmåga att prioritera samt att du är stresstålig. Du behöver vara noggrann och ha ett öga för detaljer. Arbetet kräver att du som person är mycket serviceminded, du innehar en hög kommunikativ förmåga och du gillar att ha kul på jobbet.
Ingen arbetsuppgift är för liten för dig och du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Din erfarenhet har gjort dig till en person som snabbt kan ta beslut och du är van vid att alltid ligga "steget före" i din professionella roll.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 14 okt (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.