Inköpsadministratör med omgående start i Sisjön

Inköpsadministratör med omgående start i Sisjön

Dina arbetsuppgifter

Som inköpsadministratör hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av:
  • hantering och registrering av inkommande ordrar genom mail samt andra affärssystem.
  • att skapa inköpsordrar och koordinera ordern med lageravdelningen.
  • ansvar för att ordrar godkänns samt att leveransprocessen går enligt plan.
  • stötta upp vid lagret samt transportbokningen vid behov och vid enstaka tillfällen.
Tjänsten passar dig som är ordningsam och strukturerad i ditt arbetssätt och som trivs i en ansvarsfull roll. Du bör trivas med att vara en del av ett mindre team och har en prestigelös och lösningsorienterad inställning till ditt arbete.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på ett år med stor chans till överrekrytering. Under anställningstiden kommer du vara anställd av Studentwork men arbeta hos vår kund. Deras kontor finns beläget i Sisjön med goda förbindelser med kollektivtrafik. Tjänsten är på heltid och deras arbetstider är dagtid 8-17 med möjlighet till flex.

Din profil

Vi söker dig med ett starkt intresse för logistik, har erfarenhet av en administrativ tjänst sedan tidigare samt god dator- och systemvana. Har du studerat en utbildning inom supply chain eller logistik ser vi det som meriterande. Då vår kund är en internationell aktör sker stor del av kommunikationen på engelska. Därmed är det viktigt att du som söker har goda engelska kunskaper i skrift samt är flytande i svenska. Vi tror att du trivs i en varierad administrativ och ansvarsfull roll och har som förhoppning att bli en del av ett långsiktigt team. Som person är du utåtriktad, positiv och trivs i gemenskap med dina kollegor.

Om Studentwork

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 jan 2020 (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi söker för vår kunds räkning efter en inköpsadministratör med omgående start. Vår kund är en del av en internationell koncern som är leverantör av kvalitativa tekniska lösningar och komponenter.

Vi söker dig som långsiktigt vill bli en del av teamet och arbeta med order- och inköpsadministration. Är du en system- och datorkunnig person som trivs i en social gemenskap och härliga kollegor så kan du vara den vi söker!

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!