Brinner du för kundservice och vill vara en del av framtidens bilindustri?

Brinner du för kundservice och vill vara en del av framtidens bilindustri?

Vill du vara en del av att definiera den framtida fordonsupplevelsen? Är du en naturbegåvning när det kommer till kundservice? Sök detta jobb idag!

Information om uppdraget:

StudentConsulting söker kundservicemedarbetare till vårt kundföretag inom bilbranschen. Vår kund tror att nyfikenhet och passion för att förstå människor är nyckeln till framgång. De är fast beslutna om att skapa och leverera de mest personliga lösningarna inom mobilitet, och att ständigt utveckla ny teknik med målet att erbjuda frihet att ta sig fram på ett personligt, hållbart och säkert sätt.

Vår kund tänjer på gränserna inom elektrifiering, design, säkerhet och hållbarhet. De vill erbjuda de mest personliga lösningarna och funktionerna kopplat till mobilitet och bilägande. Som kundtjänstmedarbetare hos vår kund kommunicerar du med konsumenter utifrån deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att förstå deras ärende och kommunicera en lönsam lösning med hög servicenivå. I arbetsuppgifterna ingår även administration kopplad till kundhanteringsprocessen.

Vidare kommer du att arbeta med merförsäljninge genom att följa upp leads och köpsignaler i din konsumentkommunikation. Du förväntas ta ägandeskap över, prioritera och föra vidare kundernas feedback. I arbetet ingår även att kontinuerligt och aktivt identifiera, föreslå och driva igenom utvecklings- och förbättringsförslag tillsammans med teamet och företaget i syfte att ytterligare förbättra kvalitet och effektivitet i processer och konsumentdialogen.

Tjänsten innebär att du anställs av StudentConsulting och arbetar som konsult hos vår kund. Tjänsten är på heltid, inleds med en provanställning och startar redan 11 januari. Arbetstiderna varierar mellan dag-, kvälls- och helgpass.

Detta söker vi:

För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundservice och att du motiveras av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att hantera och uppnå deadlines. Du är en självgående person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Du visar på en resultatmedvetenhet, stort engagemang, ett effektivt arbetssätt och att du är en trygg lagspelare.

Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med internationella kunder och kollegor måste du ha utmärkta muntliga och skriftliga kommunikationsförmågor på svenska och engelska, samt vara en god lyssnare.

Meriterande erfarenheter:
  • Kundtjänsterfarenhet, gärna med telefonen som främsta arbetsverktyg
  • Erfarenhet av att arbeta i Salesforce eller andra CRM-system
  • Erfarenhet av försäljning
Hos vår kund får du möjlighet att arbeta i moderna och fräscha lokaler tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor och ledare. Här får du möjlighet att utvecklas!

Om du är intresserad av att arbeta i ett globalt sammanhang och vara en del av ett internationellt team är detta möjligheten för dig! Sök tjänsten redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 11 dec 2020 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com