Order- & logistikadministratör till Storex

Order- & logistikadministratör till Storex

Har du erfarenhet av orderhantering och logistik och vill arbeta i en verksamhetsnära roll? Trivs du i en arbetsmiljö med omväxlande arbetsuppgifter och många kontaktpunker? Då kommer du att passa utmärkt hos oss!

Arbetsuppgifter
Som order- och logistikadministratör hos Storex AB ansvarar du främst för att koordinera och administrera dagligt förekommande arbetsuppgifter inom orderhantering, transporbokningar och personalplanering. Det är en omväxlande tjänst med stort lösningsfokus där du har ett verksamhetsnära samarbete med arbetskollegor på kontoret och lagret. Dina arbetsuppgifter omfattar bl.a.:
  • Logistik och orderhantering
  • Kontakt med leverantörer och speditörer
  • Inleverans
  • Transportsbokningar
  • Hantering av felplock och returfrakter
  • Hantering av fraktfakturor
  • Bemanningsplanering

Din profil

Vi söker dig som har:
  • Eftergymnasial utbildning inom logistik, spedition, ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
  • Minst två till tre års erfarenhet av administrativt arbete inom logistik och orderhantering
  • Goda systemkunskaper i Office
Vi går mycket på personlig lämplighet och ser gärna, för att du ska trivas i rollen på Storex AB, att du bör vara serviceinriktad, prestigelös och flexibel. Du är kommunikativ och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är du noggrann, arbetar metodiskt och har öga för detaljer.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en 6 månaders provanställning med goda möjligheter till förläning.
Tillträdesdag sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Din anställning omfattas av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt friskvårdsbidrag.

Information
Vi hanterar ansökningarna löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag i form av CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan!

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Viktor Petersson, Rekryterare tjänstemän
E-post: viktor.petersson@lernia.se

Om Storex
Storex är en fristående leverantör av tredjepartslogistik med verksamhet i både Stockholm och Göteborg. De är inte bundna till en specifik transportör och är därför flexibla och jobbar alltid mot att hitta den snabbaste och billigaste lösningen för sina kunder. De arbetar med kunder inom bland annat e-handel, marknadslogistik och traditionell detaljhandel. Varje dag hanterar de mängder av varor och skickar stora volymer gods över hela världen. För mer information besök gärna www.storex.se

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 23 nov (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

STOREX lagrar, packar, skickar och håller ordning på dina varor. Vill du ha en samarbetspartner inom 3PL lika noga med ditt lager som du själv är, som vågar vara personlig och står för kvalitet och effektivitet? Vårt logistiksystem gör oss resurssnåla och erbjuder hög effektivitet. Vi investerar i informationsteknik som kapar mellanledshantering och ger såväl miljö- som tidsbesparande rutiner.

Storex är den tredjepartslogistiker som tar ansvar hela vägen. Med vår långa erfarenhet tillsammans med modern teknologi kan vi erbjuda dig en effektiv och stabil lagerhantering.