Teknisk förvaltare till SFV Göteborg

Teknisk förvaltare till SFV Göteborg

Att arbeta med att förvalta Sveriges kulturarv innebär att vara varsam om byggnaders själ och karaktär men också att anpassa och utveckla dem för framtiden. Vi är idag cirka 370 anställda på kontor runt om i Sverige. Här finns bland annat fastighetschefer, fastighetsförvaltare, driftledare, förvaltningstekniker, fastighetsutvecklare, administratörer, projektledare och flera andra specialister. Observera att vi inte har möjlighet att hantera spontanansökningar utan hänvisar till de lediga tjänster som läggs ut här.

Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.

Vi behöver nu förstärka vår förvaltningsorganisation inom fastighetsområde Göteborg och söker därför en teknisk förvaltare. Fastighetsområde Göteborg förvaltar historiska miljöer som t ex Carlstens fästning, Bohus fästning, Varbergs fästning och Älvsborgs fästning, Göteborgs residens, Världskulturmuseet, Läckö slott, Göteborgs universitets huvudbyggnad, Hamneskär med fyren Paternoster, m fl objekt.

Fastighetsområdet har sitt lokalkontor i centrala Göteborg och gruppen består för närvarande av sju förvaltare, en administratör, en ekonom, och en fastighetschef. Du är placerad i Göteborg, men tjänsten innebär resor till våra objekt huvudsakligen inom fastighetsområdet som sträcker sig från södra Värmland via Västra Götaland och ner till Varbergs fästning i Halland.

Din roll
I rollen som teknisk förvaltare ansvarar du för att planera, initera, utföra och följa upp underhålls- och investeringsprojekt samt hyresgästuppdrag. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med projekt av mycket varierande art och kommer även själv att leda projekt. I ditt ansvar ligger att, planera underhålls- och investeringsåtgärder, budgetera, upphandla, samordna, byggleda och följa upp projekten. I din roll ingår också att avropa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. Naturligtvis samarbetar du även med fastighetsområdets andra förvaltare, driftentreprenörer och övriga medarbetare. Du har nära kontakt med hyresgäster och leverantörer, och är ett byggnadstekniskt stöd åt fastighetschefen och andra kollegor.

En viktig del är också att vårda våra kundrelationer samt vara en länk mellan hyresgäst, brukare, extern driftorganisation, övriga förvaltningen och externa/interna projektledare. Du gillar att jobba på en arbetsplats med högt tempo och kommer att ingå i en grupp med ca 10 kollegor.

Byggnaderna du kommer att arbeta med har stora kulturhistoriska värden, vilket kräver en noggrann och varsam hantering för att bevaras inför framtiden. Modern funktionalitet, komfort och teknik är också en väldigt viktig del och vi arbetar ständigt med energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar.

Vidare kommer du att delta i verksamhetsplanering och budgetarbete. Du ansvarar också för att arbeta i verksamheten med uppställda mål avseende t ex god miljö, kvalitet, kulturarvsfrågor och nöjd kund.

Din profil
Vi söker dig med Högskole alt. YH- examen med inriktning på bygg/fastighet och underhåll eller motsvarande. Du har minst 5 års erfarenhet av och aktuella kunskaper inom underhållsplanering samt hur byggprojekt styrs. Du har också aktuella kunskaper inom upphandling, projektledning, byggnadsteknik, entreprenadjuridik samt ekonomi. Klart meriterande är kunskaper och erfarenhet av planerat underhåll, gärna avseende kulturhistoriska fastigheter. Det är också meriterande med erfarenhet och aktuella kunskaper i Fast2 (eller andra system för planerat underhåll), samt erfarenhet av projektledning (gärna ur flera roller såsom beställar-, konsult eller entreprenörsperspektiv) samt kunskap om LOU.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, ambitiös och samarbetsorienterad med ett kundorienterat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär mycket administrativt arbete och arbete i olika typer av datasystem behöver du som person vara mycket strukturerad och analytisk. Goda Office kunskaper krävs. B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten.

Mer information
SFV tillämpar normalt provanställning.

Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 2019-04-07.

Kontaktpersoner
Maria Hallberg
Fastighetschef
010-478 75 09
Mer info
Kontaktperson Maria Hallberg
Telefon 010-478 75 09
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Bygg & Hantverk, Teknik & Ingenjör, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 apr (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning ochvärdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.